Hallo allemaal
Tot nu toe heb ik in alle forums over domotica geen bevredigend antwoord gevonden, dus vraag ik het hier.
Ik wil vooral mijn (Schenker) jaloezieën voorzien van motoren en ze automatisch bedienen via een centrale regelaar. Ik heb liever dat de schuine jaloezieën "meebewegen" met de zon, zodat mijn houten meubels niet door de zon worden bestraald, maar er voldoende licht (passief) binnenkomt voor de planten. Andere acties bij voorkeur via vast geïnstalleerde iPad, mijn iPhone maar ook nog steeds een fysieke component in sommige kamers zoals een inbouwstopcontact. Ik heb ook gelezen dat het aan te raden is een blinde motor zonder radio te nemen en dan achteraf de radiomodule in te bouwen, terwijl anderen hebben geschreven dat Somfy "sowieso de beste motoren heeft, wie ze uiteindelijk maakt is onduidelijk". Werken zulke dingen met Homematic? Welk systeem zou hiervoor ideaal zijn? Somfy? Ik wil zelf niet aan Raspberry sleutelen, hoewel Home Assistant er best interessant uitziet - maar ik weet niet of het moeilijk is om in te stellen.
Merci en LG