Als iemand die kleine serverracks en randopstellingen beheert, heb ik onlangs de SmoothAir Rack Cooling van Attom Technology uitgeprobeerd - en eerlijk gezegd verraste het me op de beste manieren.
Flexibele ontwerpen voor rekken uit de praktijk
Het systeem is er in drie soorten:
T Verpakt: Wordt bovenop het rack gemonteerd. Geen U-ruimte nodig, plug-and-play, ideaal voor krappe ruimtes.
Bodemverpakking: Zit aan de basis van het rek (8U). Luchtgekoeld, geen afvoer nodig - zeer onderhoudsvriendelijk.
Rack Split: Hogere capaciteit met de compressor buiten geplaatst voor minder geluid. Zeer geschikt voor iets grotere opstellingen.
Ongeacht je rackopstelling, er is een versie die past zonder de lay-out te hoeven veranderen.
❄️ Koeling die werkt - en energie bespaart
Wat opviel:
Inverter compressor + EC ventilatoren: Past de snelheid automatisch aan de belasting aan. Stil en energiezuinig.
Eco koelmiddel (R410A): Snelle, veilige en groene koeling. Ik heb 2 GPU werkstations laten draaien en de temperatuur daalde binnen enkele minuten tot onder de 26°C.
Goede luchtstroom: Zelfs in standaard racks werkte het probleemloos met bestaande warme/koude gangopstellingen.
Slimme bewaking = gemoedsrust
Dit is geen domme koeler - hij is slim:
Ondersteunt web, SNMP, Modbus, BACnet, e-mail, enz. Eenvoudig op afstand te monitoren of te integreren met BMS.
Logt 7 dagen temperatuur-/drukgeschiedenis. Erg handig bij het oplossen van problemen.
Aangepaste alarmen en droge contacten - voelt aan als een IT-bewust apparaat, niet gewoon een koelbox.
⚠️ Dingen om op te letten
Koude omgeving? Beneden -15°C heb je een optionele kit nodig.
Max. vermogen: 12,8kW. Als je dichte AI racks gebruikt, kijk dan naar hun Rear Door Cooling optie.
Veel protocollen = een kleine leercurve als je nieuw bent met integratie.
Eindgedachten
Als je een klein tot middelgroot rack gebruikt, energiezuinigheid belangrijk vindt en afstandsbediening nodig hebt, dan is SmoothAir een slimme keuze. Hij is compact, slim, stil en betrouwbaar.
Ik zal mijn andere racks waarschijnlijk binnenkort upgraden. Het is het soort systeem dat je installeert en vergeet, omdat het gewoon werkt.