Samsung reparatie TV
Is het de moeite waard om een Samsung TV te repareren? Deze vraag heb ik gesteld aan het Galaxus Info Team. Helaas wordt hier geen informatie gegeven over mogelijke prijzen. Dit betekent dat een reparatie zeker kosten met zich mee zal brengen. Ik beschrijf hier graag mijn persoonlijke geval: Apparaat Samsung QE50Q60T50", QLED, VA, 4K, 2020 gekocht op 21.04.2021 voor 599,-. Defect gemeld 20.11.2023 ca. 2,5 jaar in gebruik. Het beeld werkte niet meer. Garantie verlopen. Service Galaxus: Het heeft foto's nodig van het apparaat, en indien mogelijk de originele verpakking. Zeer snel thuis opgehaald op 27.11.2023 na slechts een week Kostenraming van het Samsung servicecentrum op 8.12.2023: Uit te voeren werkzaamheden Beeldscherm vervangen Reparatiekosten/vervangingskosten van het servicecentrum: CHF 522.35 Niet gerepareerde retour inclusief analysekosten van het servicecentrum: CHF 123.86 Verwijdering inclusief analysekosten van het servicecentrum: CHF 80.78 Na navraag over de hoge prijs van de reparatie ca. 400.- of 2/3 van de nieuwprijs. Galaxus kon geen gedetailleerde offerte geven. Geen heronderhandeling met het servicecentrum. Ik heb besloten de tv niet te repareren en betaal de CHF 80 voor verwijdering en analyse. Persoonlijk ben ik tevreden over het werk van Galaxus, maar zeer teleurgesteld over de prestaties van het Samsung servicecentrum. Ik denk niet dat duurzaam consumentengedrag, inclusief reparaties, hier wordt bevorderd. Wat zijn jouw ervaringen met Samsung TV reparaties?

3