Samsung

12 Discussies voor in Samsung

Begin discussie
    DragonXIV 1 jaar geleden in Samsung

Samsung reparatie TV

Is het de moeite waard om een Samsung TV te repareren? Deze vraag heb ik gesteld aan het Galaxus Info Team. Helaas wordt hier geen informatie gegeven over mogelijke prijzen. Dit betekent dat een reparatie zeker kosten met zich mee zal brengen. Ik beschrijf hier graag mijn persoonlijke geval: Apparaat Samsung QE50Q60T50", QLED, VA, 4K, 2020 gekocht op 21.04.2021 voor 599,-. Defect gemeld 20.11.2023 ca. 2,5 jaar in gebruik. Het beeld werkte niet meer. Garantie verlopen. Service Galaxus: Het heeft foto's nodig van het apparaat, en indien mogelijk de originele verpakking. Zeer snel thuis opgehaald op 27.11.2023 na slechts een week Kostenraming van het Samsung servicecentrum op 8.12.2023: Uit te voeren werkzaamheden Beeldscherm vervangen Reparatiekosten/vervangingskosten van het servicecentrum: CHF 522.35 Niet gerepareerde retour inclusief analysekosten van het servicecentrum: CHF 123.86 Verwijdering inclusief analysekosten van het servicecentrum: CHF 80.78 Na navraag over de hoge prijs van de reparatie ca. 400.- of 2/3 van de nieuwprijs. Galaxus kon geen gedetailleerde offerte geven. Geen heronderhandeling met het servicecentrum. Ik heb besloten de tv niet te repareren en betaal de CHF 80 voor verwijdering en analyse. Persoonlijk ben ik tevreden over het werk van Galaxus, maar zeer teleurgesteld over de prestaties van het Samsung servicecentrum. Ik denk niet dat duurzaam consumentengedrag, inclusief reparaties, hier wordt bevorderd. Wat zijn jouw ervaringen met Samsung TV reparaties?

3

mimber 6 jaren geleden in Samsung

Samsung is kleinzielig over garantieclaims

Waarom ik sceptisch zou zijn over Samsung is omdat het lijkt alsof er een systeem zit achter het weigeren van garantieclaims voor defecten. Mijn micro USB poort was binnen de garantieperiode defect. Samsung beweert dat dit niet onder de garantie valt vanwege invloeden van buitenaf. Daar kan ik weinig tegenin brengen, ja, de USB-poort wordt gebruikt om een USB-kabel van buiten in te steken, daar is hij voor bedoeld, en daarom zie ik het als een garantiegeval. Zoals je onlangs in de media kon lezen, schijnen anderen problemen te hebben met het Samsung reparatiecentrum. Misschien doen andere fabrikanten hetzelfde, daar kan ik niet over oordelen. Maar feit is dat Samsung, ook al is het een wereldspeler en zou het wat klantvriendelijker kunnen zijn, erg terughoudend is met het afhandelen van garantieclaims. Helaas is het heel moeilijk om bij zo'n weigering je recht te halen, en je kunt ook niet verwachten dat de verkoper je steunt, of het is niet gebruikelijk....

+2

14

finnija76 2 jaren geleden in Samsung

Samsung

Hoi welke samsung heeft een geweldige camera en is niet zo hoog in prijs? bedankt

0

fivian1 4 jaren geleden in Samsung

een connect box

Hallo Kan iemand mij vertellen waar ik een Samsung SEK-4500U Evolution Kit kan kopen? Veel dank

0

iDOM 4 jaren geleden in Samsung

Galaxy Z Fold 2

Wanneer is de Z Fold 2 te koop? Proost!

1

5 van 12 discussies

Orde van de
discussies
Forum voor Samsung
StartBegin discussie