Hallo samen
Ubiquiti heeft onlangs de nieuwe UNAS 2 / 4 geïntroduceerd, die een praktisch en goedkoper alternatief voor Synology lijkt te zijn.
Wordt dit model opgenomen in jullie assortiment?
Vriendelijke groeten
Remax
Wanneer zijn de nieuw uitgebrachte switches van Ubiquiti te bestellen bij Digitec? Beide zijn een paar dagen geleden uitgebracht en zijn bij ons op voorraad in de UI Store.
Hartelijk dank
Ubiquiti WLan-versterker compatibel met Centro Business 3.0 van Swisscom
Weet iemand welke Ubiquiti versterkers compatibel zijn met de Centro Business 3.0 roiter van Swisscom? Ik zoek er een die ik via een internetkabel kan aansluiten. Hartelijk dank!
Ubiquiti heeft nieuwe WiFi 6 apparaten, waarvan je er al een paar in je bereik hebt.
Het zou geweldig zijn als je het "Access Point WiFi 6 Mesh (U6-Mesh-EU)" zou kunnen toevoegen.
Hallo allemaal
Ik zoek een manier om een USB-apparaat (PT-P700 P-Touch) aan te sluiten op mijn Unifi-netwerk. Zodat ik het via het netwerk vanaf elk apparaat kan gebruiken. Bestaat er zo'n apparaat van Ubiquiti waar ik dit kan doen?
Dank u en groeten
... zijn hier echt slecht! Sommige apparaten zijn maandenlang niet beschikbaar....
Tip: Bestel rechtstreeks bij de fabrikant! Veel dingen zijn ~10% goedkoper (incl. BTW en kosten!) - je moet alleen 3-4 dagen geduld hebben - maar wat is dat vergeleken met "Momenteel niet beschikbaar en geen leverdatum beschikbaar" of een leverdatum over 2-3 maanden ;-)
Hallo aan elkaar,
Weet je wanneer bovengenoemd AP van Ubiquiti (U6-Pro) verkrijgbaar is, bij voorkeur bij digitec? Ik heb nog een AP nodig voor ons huis (we hebben een AC Pro en een nanoHD), en wil graag iets moderns kopen. We hebben een paar apparaten in huis (kinderen en tieners), dus ik weet niet of de "Lite" reeks goed zou zijn.
De nanHD loopt eigenlijk ook goed.
Bedankt voor je hulp en feedback.
Groeten,
Christian
Beste Galaxusmensen
Wanneer neemt u de Unifi Beacon van Ubiquiti in uw assortiment op? Daarmee zouden thuisgebruikers ook een mesh-netwerk kunnen opzetten zonder de supersterke extenders te hoeven nemen.
Dank u en groeten
Zijn er potentiaalvrije ingangen voor de Unifi producten waar je verschillende alarmen kunt inschakelen? Het zou een mooie combinatie zijn als de Protect app ook de bewaking van verschillende apparaten of andere zaken zou kunnen weergeven.... ?
Ik heb een UPC router (de wijze) en een Ubiquiti UniFi AP AC-PRO. Mijn disksstation heeft lokaal geen toegang met Synology Assistant maar van buitenaf met dns wel. zodra ik de instellingen verander crasht de hele zaak. Ik heb zoiets nodig zodat ik gemakkelijk een stabiel thuisnetwerk kan krijgen en indien mogelijk de router alleen als modem kan gebruiken. bedankt.
Beste Digitec Team,
Gaat u de onlangs uitgebrachte Edgerouter 12 ( https://www.ubnt.com/edgemax... ) in uw assortiment opnemen en, zo ja, heeft u een geschatte prognose met betrekking tot de leveringsdata?
In het algemeen merk ik dat het bij Ubiquiti-producten vaak enkele maanden na de releasedatum van de fabrikant duurt voordat de producten daadwerkelijk in dit land verkrijgbaar zijn. Ken je de redenen hiervoor?
Na vele jaren van ontevredenheid over verschillende merken (Netgear; Zyxel; Fritz!), ben ik eindelijk overgestapt op Ubiquiti. Ik was erg bang dat mijn bestaande systeem volledig oncontroleerbaar zou worden. Nu - na een week overstappen, kan ik alleen maar van harte aanbevelen om zo'n systeemverandering te overwegen. Ik wilde echter niet meteen al mijn bestaande apparaten vervangen - ik begon met de goedkope gloednieuwe Unifi Express. Deze sloot ik als router aan achter de Sunrise Connect Box 3 en verving de "oude" Netgear. Ik was verbaasd over hoe soepel deze installatie verliep. De andere bestaande AP's zijn netjes geïntegreerd. Alle IoT's blijven perfect werken. De kers op de taart is het systeembeheer dat Unifi biedt en een integraal onderdeel is van de UX. Helaas biedt Digitec de UX (nog) niet aan - ik heb hem rechtstreeks bij de EU-winkel van Ubiquiti gekocht. Ik zal nu de komende dagen geleidelijk mijn hele systeem upgraden met andere Ubiquiti apparaten. Extra UX'en kunnen worden geïntegreerd als AP's of via mesh - zodat ik alle andere AP's kan vervangen. Ik schrijf dit omdat ik enorm veel tijd heb besteed aan het maken van deze beslissing. Ik was erg onzeker of alles net zo soepel zou lopen als mijn "oude" omgeving. Misschien kan dit artikel helpen.
Goede dag
Ik heb zojuist twee nieuwe U6 Lite AP's in gebruik genomen en was absoluut onder de indruk van het bereik op de 2,4 GHz. Vooral op mijn laptop is het ongeveer hetzelfde op de mobiel. Toen ik beter keek, zag ik dat het TX-vermogen van de 2,4 GHz radio 26 dBm bedraagt (bijna 400 mW). "Site Country" is natuurlijk ingesteld op Zwitserland en andere WiFi 5 AP's in dezelfde site zenden ook slechts met 20 dBm (100 mW). In Zwitserland is maximaal 100 mW toegestaan op de 2,4 GHz band, nooit meer. Mijn nieuwe AP's zenden dus veel te sterk uit. Niet dat ik bang ben voor straling of zo, maar het is gewoon illegaal om met meer dan 100 mW te zenden in de 2,4 GHz band voor WLAN. Wat is het beste om te doen? Ik heb de AP's al geprobeerd op een andere controller (nieuwste versie, vers "ingesteld"), ook hetzelfde probleem.
Hallo
Ik heb een UPS voeding naar de garage getrokken om een WLAN AP via POE te bedienen. Nu wil ik een ander apparaat over dezelfde lijn laten lopen. Router > POE-injector > WLAN AP > Tweede POE-apparaat
Zeker, de oplossing ligt voor de hand, maar vergt enige installatie-inspanning. Ik zou een 230V stroombron kunnen opzetten en een POE schakelaar gebruiken om beide apparaten via POE te voeden. Maar dat wil ik niet doen.
Na veel googelen kon ik hiervoor geen geschikt product vinden, maar de technologie schijnt te bestaan.
Is er een WLAN AP met POE forwarding / daisy chain van Ubiquiti of een andere fabrikant?
Hartelijk dank voor uw hulp.
Hallo Gemeenschap
We verhuizen binnenkort naar ons nieuwe huis en ik wil er graag nieuwe netwerkapparatuur bij.
Omdat we ongeveer 50 IoT-apparaten in het netwerk zullen hebben (waarvan de meeste WLAN), is het voor mij belangrijk om een passende scheiding te hebben.
Mijn huidige watchlist: https://www.digitec.ch/de...
Het idee is om een PoE lijn naar de woonkamer via de centrale gebouwbekabeling op een US-8-60W aan te sluiten voor de TV en de AP AC-Lite. Een PoE lijn voor de AP AC-Lite ter plaatse en de overige kamers voorlopig zonder PoE aangesloten. Vervolgens wordt de USG aangesloten op de US-8-60W en de EdgeRouter met SFP voor Init7 Internet op de USG.
Ik heb de Unifi-controller al geïnstalleerd op mijn Synology NAS en heb de instellingen al bekeken.
Mijn vragen:
- Heeft dit in principe zin en is het goed doordacht?
- Moet de USG worden opgevat als een firewall?
- Welk apparaat doet de DHCP-server?
- Ik kan dan op de Unifi controller de scheiding van IoT en LAN/WLAN instellen (VLAN?) en de AP's scheiden dan automatisch de verbindingen?
- Zijn de AP AC-Lite voldoende of adviseer je me liever een "grotere" AP te gebruiken?
Dank aan allen die de tijd nemen om dit te lezen en een commentaar achter te laten.
Gegroet, Freshmeat
Hallo allemaal. Ik zoek een nieuw systeem voor een flat.
- Swisscom-lijn met internetbox
- Momenteel 2 x Apple Airport Extreme
- De hele flat is bekabeld via CAT 6
Nu wil ik de Airports vervangen door een Ubiquiti systeem. Flat ca. 230m2. Ongeveer 3 ontvangers zouden voldoende zijn. Het is ook belangrijk dat het systeem geschikt is voor WLAN6.
Wie kan mij waardevolle tips geven over wat ik het beste kan gebruiken van Ubiquiti? Zoals ik al zei, kan ik de Wifi-ontvangers in de kamers via de kabel aansluiten.
Bedankt en gegroet
Philippe
Kunnen de huidige Unifi producten werken op een normale PoE schakelaar zoals Netgear? M.a.w. kun je zonder de Power Injector? Ik kocht ongeveer 8 jaar geleden een van de eerste Unifi producten en was nogal teleurgesteld omdat ik een nieuwe Netgear PoE schakelaar had gekocht. Kort daarna bestelde ik een Cisco AP, dat echt in staat was tot PoE, terwijl de Unifi in de la lag te rotten.
Vandaag las ik dat in sommige gevallen geen injector wordt meegeleverd. Maar ik weet nooit zeker of de specificatie van 802.3af betekent dat het AP op een normale PoE schakelaar werkt. Maar ik neem aan van wel, anders heeft de specificatie geen zin. Bij een Unifi staat 802.3af maar ook dat een eigen PoE wordt ondersteund.
Voor mij heeft een AP tegenwoordig alleen zin als het PoE kan draaien op een normale Netgear of Lynksys, enz.
Hallo Samen
Wij hebben het volgende scenario in ons bedrijf.
4 locaties, 4 servers, 4 firewalls en 4 verschillende domeinen.
Nu willen we ons bedrijf uitrusten met nieuwe AP's die het volgende moeten kunnen?
Configuratie vanaf één locatie met een software die het geheel via VPN naar de AP's distribueert.
AP1 in locatie 1 krijgt config van server 1 in locatie 1 en toegang van AP1 tot netwerk 1 moet mogelijk zijn.
AP2 in locatie2 krijgt config van Server1 in locatie1 en toegang van AP2 tot netwerk2 moet mogelijk zijn.
AP3 in locatie3 krijgt config van server1 in locatie1 en toegang van AP3 tot netwerk3 moet mogelijk zijn.
AP4 in locatie4 krijgt config van server1 in locatie1 en toegang van AP4 tot netwerk4 moet mogelijk zijn.
Ik heb veel gelezen over Ubiquiti, maar ik weet niet zeker of dit mogelijk is als de software niet in een publieke cloud staat.
Ik kijk uit naar jullie antwoorden of alternatieve oplossingen.
Hartelijk dank.
Gebruiker