3D print filamenten

22 Discussies voor in 3D print filamenten

Begin discussie
    Turwaith 5 maanden geleden in 3D print filamenten

Polymaker CosPLA in het assortiment?

Dit is meer een verzoek dan een vraag, maar het zou absoluut geweldig zijn als Digitec het CosPLA filament van Polymaker zou kunnen toevoegen aan hun assortiment. Ik heb het per kilo nodig en zou het graag bij Digitec bestellen. Misschien is het mogelijk om het in te kopen bij de standaardleverancier van Polymaker filament en het hier beschikbaar te maken :)

2

ambotecTS2011 1 jaar geleden in 3D print filamenten

FDA-goedkeuring

Goedendag, Ik ben op zoek naar een filament van 1,75 mm dat FDA goedgekeurd is (incl. certificaat) en chemisch resistent is (wrijfalcohol). Weet iemand waar ik dit kan krijgen?

3

RotachU 1 jaar geleden in 3D print filamenten

Sonschein

Ik heb een 3D printer maar ik heb wat problemen met filment maar er zijn zoveel producten dat ik niet weet wat ik moet gebruiken en ik moet ook weten of ik andere PLA+ of andere producten kan gebruiken Groeten van Ueli

2

Panthera_ 3 jaren geleden in 3D print filamenten

Filament voor beginners

Ik wil een Creality Ender 3 V2 kopen en vraag me af welk filament ik daarvoor moet kopen. Omdat ik geen idee heb van 3D printen, wil ik in eerste instantie alleen figuren maken en de kleur maakt niet zoveel uit, zolang ik het maar kan schilderen.

5

IIPoliII 5 jaren geleden in 3D print filamenten

Prusament Filament

Ik denk dat jullie allemaal weten dat Prusa een van de toonaangevende bedrijven is op het gebied van 3d printen. Onlangs zijn ze begonnen hun eigen filament te maken met 45% minder plastic en een precisie van +- 0,02 mm voor filamenten van 1,75 mm, wat veel beter is dan de huidige filamenten van 0,05 mm. Misschien is het mogelijk die hier ook te verkopen, ik zou er zeker een paar nemen! C:

6

SnowBall89 1 jaar geleden in 3D print filamenten

Te duur bij Digitec eSun Filaments

Beste Digitec Team. Waarom zijn de filamenten van eSun (PETG) minstens 50% duurder dan in andere CH-winkels? In het algemeen heb ik gemerkt dat veel 3D-accessoires minstens 50% tot 200% duurder worden verkocht dan in de "3D-winkels". Ik heb nu ook iets besteld bij Slice-Engineer voor 30,- in plaats van 12,- omdat het nergens anders op voorraad is - dat verklaart de prijs (vraag/aanbod). Met de eSun PETG filamenten die (overal) verkrijgbaar zijn, is dat niet logisch.

1

Slauber 3 jaren geleden in 3D print filamenten

PET-G-filamenten als aluminiummateriaal

Ik heb sinds ongeveer 1 jaar een Ender 3V2, ik heb al verschillende filamenten geprobeerd. Volgens de foto's in de winkel zie ik duidelijke verschillen in de opwikkelkwaliteit, is dit echt zo? De laatste keer dat ik een PLA-rol gebruikte, had ik een stick in de eerste paar beurten, zodat de afdruk misging. Welke materialen en drukmiddelen gebruik je? Verder vind ik de materialen zoals PEEK en LCP enz. erg spannend, maar moeilijk te verwerken als beginner!

3

marco.rebsamen 3 jaren geleden in 3D print filamenten

Vullingen?

Biedt Digitec geen navulrollen voor filament?

7

Anonymous 4 jaren geleden in 3D print filamenten

Vermeld "voedselveilig ja/nee" in het filter

Vooral PLA en PET zouden in principe voedselveilig moeten zijn, maar alleen als de hele samenstelling, inclusief de kleurstof, geschikt is. Omdat ik een aantal dozen voor voedselopslag wil afdrukken, ontbreekt deze informatie volledig. Het staat niet in de beschrijving en ik kan er ook niet op filteren. Voeg deze informatie toe aan het filter.

5

Anonymous 3 jaren geleden in 3D print filamenten

Ultra Wit

Mijn vorige witte PLA's waren altijd wat gelig na het printen. Welke PLA is het witst? Ik zoek een soort sneeuwwit of lichter.

1

Anonymous 6 jaren geleden in 3D print filamenten

Prusament

Zou je Prusament in je assortiment kunnen opnemen? Het filament wordt gemaakt door Prusa, ziet er geweldig uit (vooral galaxy zwart) en heeft een prima prijs/prestatie verhouding. https://prusament.com/

+2

8

Zivosh 4 jaren geleden in 3D print filamenten

Misschien de tolerantie toevoegen aan de specificaties van het filament?

Hoi, dit is misschien al ter sprake gebracht maar ik spreek geen duits dus.... Als je de tolerantie zou kunnen toevoegen aan de specs van het filament, helpt dat om de kwaliteit van het filament te kennen, bijvoorbeeld veel purefil filament heeft een tolerantie van 0,1mm tegen nederlandse filamenten met 0,05mm. Het kan een groot verschil maken in de kwaliteit van de prints.

2

MrFudog 4 jaren geleden in 3D print filamenten

Elegoo Waterwasbaar

Zijn er plannen om Elegoo producten in het assortiment op te nemen? Ik denk dat de Mars serie een goede instap resin printer is en de resin van Elegoo wordt veel gebruikt.

1

Anonymous 4 jaren geleden in 3D print filamenten

Purefil producten

Ik vind het geweldig dat de Zwitserse leverancier hier is opgenomen. Kwaliteit en prijs kloppen zeker, maar het zou niet verkeerd zijn om ook andere producten van Purefil op te nemen, hoewel ik me vooral richt op het PLA-R (gerecycled filament) van Purefil, omwille van het milieu en mijn portemonnee (hoewel het eerste bij Galaxus erg belangrijk is).

0

chrigihawk 4 jaren geleden in 3D print filamenten

Extrudr PLA NX2

Wordt de PLA NX2 van Extrudr binnenkort aan het assortiment toegevoegd?

1

Anonymous 5 jaren geleden in 3D print filamenten

Haal het kleed van de filters!

Kunt u alstublieft het kleed van de filters verwijderen? Je moet ze nu zoeken op de pagina en de respectievelijke dropdowns zijn erg onaangenaam in gebruik. Ik wil graag werken met de filters links in een groot overzicht zoals vroeger zonder het kleed :)

2

Bestellen in de winkel

Hoi, Ik ben een gewaardeerde productmanager in de 3D-printindustrie. Zou het mogelijk zijn je bereik wat duidelijker te maken? Ik zie de volgende mogelijkheden voor standaardisatie: Purefil Filament (PLA, 1,75mm, 1000g) Prusament Prusa Oranje (PET-G, 1,75mm, 1038g) GEMBIRD 3DP-PLA1.75-01-FR (PLA, 1.75mm, 1000g) RS Pro MATTE PLA 1,75mm Groen grijs 1kg RS Pro SATIN PLA 1,75mm Roze 500 gram Makerbot Tough Precision, slategrijs, 0,75kg (PLA, 1,75mm, 750g) ColorFabb 1,75mm, PLA/PHA, b-groen, 0,75kg (PLA, 1,75mm, 750g) REC 1,75mm, PLA, blauw, 0,75kg (PLA, 1,75mm, 750g) Dremel Filament 1,75mm, ABS, zwart, 0,5kg (ABS, 1,75mm, 500g) Verbatim ABS Filament transparant 55019 3mm (ABS, 3mm, 1000g) de lijst gaat maar door met bijv. Ultimaker, xyzprinting, enz. Idealiter wordt alle relevante informatie voor elk artikel consequent gelabeld, dan is dat ook zichtbaar op de factuur en staan er niet zomaar 10x verschillende Prusafil-rollen op, die allemaal precies dezelfde naam hebben en alleen iets verschillen in het artikelnummer. Vandaar mijn suggestie: Fabrikant (zoals eerder vetgedrukt) Materiaal, type, diameter in mm, gewicht filament (zonder spoel) in g, kleurgroep, "exacte kleurnaam". alle informatie graag in een uniforme taal en niet half in het Engels en nog steeds met systeemgerelateerde koppeltekens. Dan hebben we alles wat we nodig hebben en hoeven we niet telkens de exacte specificaties te raadplegen om bij te houden wat we gekocht hebben, en het zal duidelijk zijn op de factuur - de naam zal veel langer zijn, maar het zal gemakkelijker zijn om het op te zoeken. En gebruik alsjeblieft uniforme specificaties. Bovendien is een duidelijker procedure bij defecte wikkelingen en verpakkingen zinvol voor ons als consument - voor vereenvoudigde processen en betere kwaliteit.

1

Wanhao-hars

Ik kan alleen de originele hars van Wanhao (geschikt voor hun 3D printers) rechtstreeks uit China vinden op https://wanhao.store/collection.... De hars van RS Pro die beschikbaar is, is te langzaam voor de Wanhao D7, of de Wanhao D7 is te zwak. Je moet het ongeveer 5 keer langer uitharden dan de oorspronkelijke hars. En als de printtijd al 10 uur is, wil je misschien niet nog een factor 5 trager zijn...

0

suizring 8 jaren geleden in 3D print filamenten

DE FILAMENT

Je zou THE FILAMENT in je assortiment kunnen opnemen. Het filament wordt gemaakt in Duitsland en heeft een prima prijs/prestatie verhouding. https://www.dasfilament.de/

3

celsi73 6 jaren geleden in 3D print filamenten

Filament verpakking zonder vacuüm

Hallo, Ik heb net een levering gekregen met 3 spoelen filament. 2 spoelpakketten zijn zonder vacuüm. De 3e spoel is met vacuüm. Moet ik dit reclameren/terugsturen? Is het filament nu te vochtig? Of doet dat er niet toe?

3

Anonymous 9 jaren geleden in 3D print filamenten

Te duur

Ben ik de enige die vindt dat het filament hier te duur is? Ik krijg hetzelfde voor de helft van de prijs in andere online winkels....

+5

17

rusher94 9 jaren geleden in 3D print filamenten

Nieuwe filamenten

Hallo, Een vraag... Gaat u ook Colorfabb 3d printmateriaal aanbieden? Zij zijn de beste op hun gebied!

3

Orde van de
discussies

22 van 22 discussies

Naar boven
Forum voor 3D print filamenten
StartBegin discussie