Waarom staan hier alleen due 22kW vermeld? Er zou ook 11kW van ABB zijn. De meeste auto's kunnen toch geen 22kW wisselstroom aan en 11kW is wat goedkoper.
Uit de beschrijvingen wordt niet duidelijk waarom sommige duurder zijn dan andere. De Pulsar Plus met een kabel van 5m is bijvoorbeeld duurder dan de 7m kabel, maar tegelijkertijd weegt de 7m kabel 1 kg en de andere 5 kg... Prijzen, gewichten, kabellengtes zijn inconsistent en moeten misschien worden herzien. Ik stel voor om wat meer details toe te voegen zodat we de producten kunnen vergelijken en de juiste kunnen kiezen. Nog iets... bij het kiezen van de kolom is het essentieel om te weten of het type B differentieel bij de eenheid is inbegrepen of apart moet worden aangeschaft. Ik heb het niet over de Bundelpakketten waar het ook goed wordt uitgelegd door de afbeelding. Ik heb het over een specifiek veld in de elektrische eigenschappen. Hartelijk dank.
Beste community
We hebben een zonnestroomsysteem van 15 kWp, een omvormer van SolarEdge, een Nibe warmtepomp en een nieuw go-e Gemini e-laadstation voor onze elektrische auto. Nu willen we gebruik gaan maken van automatisch bijladen. Ik neem aan dat we het geheel kunnen oplossen met bijvoorbeeld Solar Manager. Aangezien onze elektricien niet bekend is met dit product, vraag ik me af hoe complex of haalbaar deze oplossing zou kunnen zijn. Moeten we ingrijpen in de bestaande elektrische installatie? Of kent iemand alternatieven zodat we ons voertuig zonder veel moeite automatisch kunnen opladen met zonne-energie? Ik kijk uit naar feedback(en).
Hallo samen
Ik laad momenteel mijn plug-in hybride auto (13,6kWh accu) 's nachts op (laag tarief) met de meegeleverde Type 2 kabel. Het langzame opladen stoort me niet.
Ik ben nu echter op zoek naar een goedkoop laadstation. Het gaat mij er vooral om dat ik 's ochtends/'s avonds gewoon kan inpluggen/uitpluggen zonder dat ik de kabel in de kofferbak hoef te leggen. Daarnaast moet het laadstation het stroomverbruik kunnen bijhouden, of in ieder geval het verbruik (in kWh) kunnen weergeven na elke laadbeurt.
Wat zou jij aanraden? Alternatieve oplossingen zijn natuurlijk ook welkom! :)