Verzamelprijs of exorbitante prijs?
Hallo Galaxus Lego fans, Ik zou graag willen weten hoe jullie de zeer hoge prijzen voor oude Lego sets op de website beoordelen? Ik heb gemerkt dat sinds enige tijd steeds meer leveranciers van derden hun Lego sets te koop aanbieden op Galaxus en ik vind het geweldig dat je sets kunt krijgen die niet (meer) verkrijgbaar zijn in de detailhandel. De prijzen zijn echter soms 1,5-2,5 keer zo hoog als de gebruikelijke OVP-prijzen op de Lego wederverkoopplatformen. Natuurlijk is elke koper en aanbieder vrij om zijn producten tegen elke prijs te kopen of te verkopen, maar voor mij gaat er een stukje vertrouwen in het platform verloren als ik deze deels fictieve prijzen zie en ik zou me kunnen voorstellen dat anderen er net zo over denken. Helaas staan de richtlijnen van Galaxus niet toe dat ik een opmerking toevoeg aan de producten inclusief een prijsvergelijking. Doet Galaxus hier genoeg om consumenten te beschermen of moeten de richtlijnen van de community worden aangepast in het geval van externe aanbieders om te zorgen voor iets meer transparantie in de prijzen? En hoeveel "gemakstoeslag" is volgens jou nog gerechtvaardigd? Bij welke prijsfactor zie je dit als "problematisch"?
12