Microfoon

64 Discussies voor in Microfoon

Begin discussie
    Raph.P 2 weken geleden in Microfoon

Bluetooth-microfoon voor Android-smartphone

Hallo community. Ik heb een Android smartphone met een jack en micro USB die niet compatibel is met een microfoon. Is er een microfoon die bruikbaar is met de smartphone bluetooth zonder extra nagels. Alvast bedankt 😎

6

dina.hirschi 7 maanden geleden in Microfoon

Microfoon voor audioboekopname voor Kreativtonie

Hallo allemaal Ik wil graag een verhaal opnemen en op een creative Tonie laden. Ik heb daarvoor mijn Samsung s20 FE mobiel of mijn Lenovo laptop nodig. Welk model kunnen jullie aanraden? Of zijn er nog andere tips en trucs voor een geweldige luisterervaring? Hartelijk dank voor je hulp! Fijne feestdagen en vriendelijke groeten Dina

1

Anonymous 4 maanden geleden in Microfoon

Shure SM57 - Microfoonstandaard?

Hallo samen Ik heb een geschikt microfoonstatief nodig voor mijn Shure SM57. Ik wil graag een tafelstatief, een microfoonarm of een gewoon microfoonstatief, maar ik weet het nog niet zeker. Ik weet niet precies welke compatibel zijn met mijn microfoon en welke microfoonklem ik nodig heb. Alvast bedankt!

2

Quilld 6 maanden geleden in Microfoon

Saramonic Smart-UC USB-C audio-interface

Hallo, Je assortiment bevat al de Saramonic SmartRig DI audio-interface (14971950) met lightning-uitgang, maar niet de USB-C-versie: https://saramonicusa.com/smartrig-u... Zou het mogelijk zijn om deze toe te voegen? Hartelijk dank!

2

andrea 1 jaar geleden in Microfoon

Microfoon voor versterking van poppentheater

Wat kun je aanbevelen? Een grensvlakmicrofoon? Zo ja, welke? Bedankt voor je input. Andrea

0

AnnaH568 2 jaren geleden in Microfoon

Op zoek naar een microfoon voor het filmen van video's (alleen voor stemopname)

Ik wil graag een microfoon van niet meer dan 100-150 frank. Geen lavalier microfoon . Graag advies welke ik beter kan kopen, welke microfoon heeft het beste geluid

0

coburn 2 jaren geleden in Microfoon

Aanbeveling jack microfoons

Ik zoek microfoons voor de volgende toepassing: - Het opnemen van natuurgeluiden in het bos, ruisende beekjes, vogelgezang - Muziek opnemen van een digderidoo Weet iemand goede bronnen of kan hier aanbevelingen bij doen? Waar moet je rekening mee houden?

2

Anonymous 2 jaren geleden in Microfoon

Microfoon gezocht voor live event streams (bruiloften, dopen, begrafenissen, ...) via Zoom/Teams/Youtube live stream

Ik ben op zoek naar een microfoon om evenementen (bruiloften, begrafenissen, doopsels, theater) op te nemen voor livestreams (via !laptop!) en dan te streamen met wat software (Youtube, Teams, Zoom ....). Vereisten: - Misschien op een afstand van 10-15m, als dat niet te veel gevraagd is. 5m moet zeker mogelijk zijn, ik kan de microfoon niet op het altaar zetten :). Voor theater moet de camera iets verder weg worden geplaatst zodat het toneel in beeld kan worden gebracht, vandaar de afstand van 10-15m ... - De microfoon wordt rechtstreeks op de !WINDOWS! laptop aangesloten, daarom bij voorkeur USB-A/C - Gebruik binnen en buiten (camerastatief etc, is al beschermd onder paraplu, dus geen overduidelijke IP-certificering nodig. Maar misschien zo'n spons voor de wind?) - Het is voor gezinsgebruik, dus niet professioneel! - Prijs: misschien rond de 100-150,-? Merci

1

Firestar1291 2 jaren geleden in Microfoon

Cameramicrofoon

Hallo Samen Ik zoek een cameramicrofoon om te filmen. Tijdens het onderzoek kwam ik vooral de Rode VideoMicro tegen, hoewel die voor mijn doeleinden niet geschikt lijkt. Aan de ene kant wil ik gewoon mijn omgeving opnemen, maar ik zou de microfoon ook voor andere dingen willen gebruiken, zoals het filmen van opstijgende en landende vliegtuigen of gebeurtenissen op iets grotere afstand, zoals openluchtconcerten. De geluidskwaliteit hoeft niet perfect te zijn, maar wel redelijk goed, vooral voor evenementen die verder weg plaatsvinden (bijv. het filmen van vliegtuigen vanaf een terras in ZRH). Qua prijs wil ik eigenlijk niet boven de 150 frank uitkomen. Anders heb ik https://www.digitec.ch/de/s1/product/rde-videomic-go-ii-interview-vortrag-videografie-mikrofon-18323292 gevonden, wat vinden jullie? Of heb je nog betere suggesties? Of het een batterij heeft of niet maakt me niet zoveel uit, puur vanuit het oogpunt van toepassing.

1

andreas.wick.aw 2 jaren geleden in Microfoon

Beacn microfoon

Hallo, is het mogelijk om de USB-Mic van Beacn in het assortiment op te nemen?

1

birdieputt 2 jaren geleden in Microfoon

Clip-on microfoon voor buitengebruik

Hoi zäme Ik heb een microfoon nodig die ik in mijn kleding kan steken om YouTube-video's op te nemen. We nemen buiten op en het moet semi-professioneel zijn, d.w.z. het windgeruis moet gedempt worden. Wat kun je aanbevelen? De video's maak ik met mijn mobiele telefoon of met de Panasonic Lumix TZ91. Als het inpluggen van de microfoon in je kleren geen zin heeft, vertel me dan maar wat het meest zinvol is. Merci Bedankt

1

Anonymous 3 jaren geleden in Microfoon

Beyerdynamics M 90 PRO X

Hallo, zou het mogelijk zijn om de twee microfoons M 70 PRO X en M 70 PRO X van Beyerdynamics aan het assortiment toe te voegen?

1

Anonymous 3 jaren geleden in Microfoon

Alternatief voor Rode Wireless Go

Hallo allemaal Ik zoek een microfoon vergelijkbaar met de Wireless Go van Rode. Een draadloze microfoon die ik in mijn kleding kan steken. Heeft iemand ideeën? Hoeft niet al te goed van kwaliteit te zijn.

4

Limas1612 3 jaren geleden in Microfoon

Microfoon voor zang

Ik zoek een microfoon als kerstcadeau, die privé gebruikt kan worden voor het opnemen van zang (niet professioneel, gewoon hobby) en aangesloten kan worden op een smartphone (Android) in het prijssegment tot CHF 100. Heb je tips voor me, of is er überhaupt iets aan te bevelen in dit prijssegment?

0

Karuzo 3 jaren geleden in Microfoon

Upgrade hoofdtelefoon met Bluetooth en microfoon

Ik zoek iets relatief ongebruikelijks: een Bluetooth-adapter die met een 3,5 mm aansluiting op de headset kan worden aangesloten. De Bluetooth-adapter heeft ook een microfoon die met een druk op de knop kan worden gedempt en opgeklapt. (Vergelijkbaar met de https://www.digitec.ch/de/s1/product/antlion-modmic-wireless-buero-broadcast-allround-mikrofon-10212550) Het geheel zou ook compatibel moeten zijn met MS Teams. Waarom? Ik wil de https://www.digitec.ch/de/s1/product/akg-pro-k712-pro-kopfhoerer-2479351 's avonds via Aux met mijn DAC https://www.digitec.ch/de/s1/product/creative-sound-blasterx-g6-usb-soundkarte-9896186?supplier=406802 gebruiken om te gamen en overdag draadloos voor mijn werk.

0

Anonymous 4 jaren geleden in Microfoon

Microfoon zoeken voor teams/conferentiegesprekken

Hallo Digitec/Gemeenschap Ik zoek een microfoon voor Skype/Teams/Conferentiegesprekken. Welke zou de juiste zijn om feedback te vermijden?

3

yanne057 4 jaren geleden in Microfoon

Goede microfoon voor streaming/video

Ik heb de microfoon vooral nodig voor het streamen of opnemen van video's. Is de HyperX QuadCast S hiervoor een goede microfoon? Past de RØDE PSA1 microfoonarm op de microfoon?

0

noah.brechbuehl 4 jaren geleden in Microfoon

Streamen/gamen/ Ome TV

Hey Ik ben op zoek naar een goede streaming microfoon in de 200,- range. Ik heb al een arm van Rode! Bedankt!

+1

7

Prismashard 4 jaren geleden in Microfoon

Cameramicrofoon Sluit microfoon aan op PC

Hallo allemaal! Opnieuw heb ik je hulp nodig. Ik heb al enige tijd de Video Mic NTG van RØDE. Ik ben uiterst tevreden over de geluidskwaliteit ervan. Maar nu wil ik het ook op de computer gebruiken. Kan ik gewoon een langere TRRS naar TRRS kabel kopen, of moet ik USB-C proberen? (Mijn microfoon werd geleverd met een (zeer) korte TRRS naar TRRS kabel voor de camera). Het spijt me als ik hier gewoon een simpele en onnodige vraag heb gesteld, maar ik ben clueless als het gaat om microfoons. Sandro

0

mike_spaik 4 jaren geleden in Microfoon

U-mic voor Saramonic UwMic9 TX9

Hallo allemaal Ik zoek een cardioïde boommicrofoon voor de Saramonic UwMic9 TX9. Kan iemand iets aanbevelen? Bij voorbaat dank. Michu

0

emiu 4 jaren geleden in Microfoon

Microfoon voor gaming en teamgesprekken

Welke microfoon is bijzonder geschikt voor gaming en vergaderingen via teams? Ik ben weer thuis en wil graag een microfoon die niet meer dan 120,- kost ( hoe goedkoper hoe beter ;) ).

5

emiu 4 jaren geleden in Microfoon

Microfoon voor gaming en teamgesprekken 2.0

Nogmaals hallo :) Zouden er ook microfoons onder de 70,- zijn die de moeite van het bekijken waard zijn?

2

YvonneDa 4 jaren geleden in Microfoon

Microfoon voor het opnemen van groepsgesprekken (met smartphone)

Beste Gemeenschap In het kader van een schoolproject voer ik met vier tot zes leerlingen tegelijk gesprekken over kinderboeken. Deze gesprekken worden opgenomen met een smartphone of tablet. Helaas is het te moeilijk om individuele kinderen op de opnamen te verstaan, dus zoek ik een microfoon die mijn collega's en ik tijdens de video-opnamen op onze smartphones (iPhone/Android) kunnen aansluiten, zodat alle leerlingen op de video te verstaan zijn. Omdat we met de opnamen willen blijven werken, mag het tussen de 100 en 250 francs kosten. Ik ben heel dankbaar voor jullie ideeën, tips en trucs! Vriendelijke groeten

8

Teigmeischter 5 jaren geleden in Microfoon

Blauwe Yeti X

Hallo samen Weet iemand van jullie waarom de Blue Yeti X microfoon nergens in Zwitserland verkrijgbaar is? Deze werd uitgebracht in oktober 2019. In het algemeen vraag ik me af waarom bijna alle Blue microfoons van Digitec zijn verdwenen (dat was al zo voor Corona). Ik ben benieuwd of iemand meer weet Groeten

4

schmucklipascal 4 jaren geleden in Microfoon

Microfoon voor leerlingen in de klas

Beste Gemeenschap Als leraar heb ik van tijd tot tijd audioprojecten gedaan met mijn leerlingen. Het enige probleem is dat er altijd veel omgevingsgeluid is - de leerlingen zijn nooit alleen in de klas. Vooral als ik een hoorspel of iets dergelijks wil opnemen, leidt dat erg af. Wat zou een goedkope microfoon zijn die geluidsbronnen die verder weg staan zo goed mogelijk vervaagt? Zoals ik al zei: goedkoop. De kwaliteit hoeft geen radiokwaliteit te zijn, maar zo goed mogelijk voor een lage prijs. Ik zou blij zijn met een paar tips :). Vriendelijke groeten

4

JuliaGioia 4 jaren geleden in Microfoon

Handmicrofoon zonder kabel

Hallo samen Ik zoek een handmicrofoon voor mijn spreekbeurt die zonder kabel werkt. Ik wil dat de studenten die het college volgen via Microsoft Teams de vragen van de studenten op de achterste rijen kunnen begrijpen. Kan iemand mij helpen? Ik begrijp niet welke audio-uitgang werkt zonder kabel. Bedankt 1000x Met vriendelijke groet, Julia

7

erniederberger2007 5 jaren geleden in Microfoon

Floureon BM-800 condensatormicrofoon

Hallo Kun je de Floureon BM-800 toevoegen aan het assortiment het heeft alles zo als ik het gezien heb (tafelbevestiging, etc...) zou mega cool zijn bedankt.

0

BluBBerMichi 5 jaren geleden in Microfoon

Microfoon gezocht voor livestreaming

Servus mensen ik zoek een micro voor livestreaming De Rode USB vond ik te weinig instelmogelijkheden. het kan er ook een zijn met zo'n mixpullt fätt de exacte naam grad niet een MFG BluBBerMichi

0

JWirth_old 5 jaren geleden in Microfoon

Microfoon voor laptop die niet erg gevoelig is voor omgevingsgeluid

Hallo Ik zoek een microfoon die niet gevoelig is voor omgevingsgeluid en goed is voor stemgeluid. Het moet een aansluiting hebben die op een laptop past (jack of usb) merci.

5

Niggossuccess 5 jaren geleden in Microfoon

Nieuwe microfoon gezocht

Heeft iemand een idee welke de beste 150-200 Fr. microfoon is?

3

30 van 64 discussies

Orde van de
discussies
Naar boven
Forum voor Microfoon
StartBegin discussie