Ruimte-akoestiek

5 Discussies voor in Ruimte-akoestiek

Begin discussie
    Rathos 1 jaar geleden in Ruimte-akoestiek

Geluidsisolatie (voor bijv. serverkast)

Hallo, Ik heb ruimte gemaakt voor mijn NAS etc. in een dressoir in de woonkamer. Ik heb ook een gat aan de zijkant met een Noctua ventilator die de lucht in de kast ververst. Helaas is het geklik van de harde schijven in de kast nog steeds te luid voor mij. Heeft iemand een advies over de beste manier om de binnenwanden te bekleden om deze geluiden wat te onderdrukken? Momenteel ziet het er ongeveer zo uit: https://imgur.com/a... Vriendelijke groeten Niklas

8

Demian Guevara 4 jaren geleden in Ruimte-akoestiek

We willen meer!

Het zou geweldig zijn als je andere producten in de rubriek zou kunnen opnemen, b.v. Basotect schuimplaten of "afgewerkte" producten van London Acoustic of dergelijke.

3

fratti 7 jaren geleden in Ruimte-akoestiek

Te dure onzin

Trap niet in de audiofiele chabi, ze willen je schuimplaten van CHF 0,50 verkopen voor honderden franken. Zoek in plaats daarvan naar "akoestisch schuim".

0

Fabianski Bollanski 8 jaren geleden in Ruimte-akoestiek

Geluidsisolatie

Ik ben een groot filmliefhebber en heb me een paar dikke luidsprekers aangeschaft voor de thuisbioscoopervaring. Helaas woon ik in een zeer ringelorenflat met gevoelige buren. Vooral 's avonds laat zijn er vaak klachten over geluidsoverlast. Nu wil ik graag de woonkamer "hermetisch afsluiten". Heeft iemand ervaring op dit gebied of tips voor een goede geluidsakoestiek? Bij voorkeur niet te duur.

1

Anonymous 9 jaren geleden in Ruimte-akoestiek

Er ontbreken goedkopere dingen

Er zijn veel dingen die gebruikt worden voor kamerakoestiek die niet (helemaal) zo duur zijn, bijvoorbeeld dimpled foams voor ontluistering en schuimmatten met hoge massadichtheid en zware folie voor geluidsdemping. Dat alles ontbreekt hier.

2

Orde van de
discussies
Forum voor Ruimte-akoestiek
StartBegin discussie