Zoek kabel voor TV Box
Ik heb een Salt abo met glasvezel en ik heb een netwerkkabel nodig om de TV box met de router te verbinden. Hij moet ongeveer 10 meter lang zijn. Iemand aanbevelingen?

1
Ik heb een Salt abo met glasvezel en ik heb een netwerkkabel nodig om de TV box met de router te verbinden. Hij moet ongeveer 10 meter lang zijn. Iemand aanbevelingen?
1
Ik wil een netwerkkabel door de lege buizen laten lopen en aan beide uiteinden een RJ45 stopcontact installeren. De afstand is ongeveer 15m - maar omdat je nooit weet welke omwegen de lege buizen zullen nemen, laten we zeggen 20m. Maar hoe vind ik in hemelsnaam een installatiekabel van 20 m op Galaxus? Er is geen filter voor installatie/installatiekabel. Zelfs met het trefwoord zoeken krijg ik netwerkkabels met RJ45 te zien. En nee @andreas, die linkt keer op keer naar de 305m Dattwyler kabel, ik wil geen 305m installatiekabel kopen. Ik lees overal dat Cat.7 geen voordeel heeft voor thuisgebruik, behalve een kleinere portemonnee - geldt dat ook in mijn geval? TLDR; - Wie kan mij koppelen aan een geschikte kabel? - Hoe kan ik filteren op een geschikte kabel? Alvast bedankt
4
De glasvezelkabel die wordt geleverd bij de Zyxel AX7501-B1 router voor het Galaxus 10 Gbit/s glasvezelabonnement is erg kort. Ik wil een langere kopen, maar ik weet niet precies welke ik nodig heb. De stekkers op de meegeleverde kabel zijn groen, wat duidt op APC-afsnijding. Ik gebruik momenteel een andere single-mode kabel met een blauwe SC-connector in de router, en de verbinding lijkt geweldig (>1Gbps).
2
Ik ben op zoek naar een netwerkkabel die dunner is dan normaal. Zo dun mogelijk om hem door een smalle lege buis te kunnen trekken. Is er iets verkrijgbaar? Met een diameter van minder dan 5,4 mm
2
Aangezien Swisscom alleen glasvezelkabels tot 10 m aanbiedt, maar ik 20 m nodig heb, wil ik er hier op Digitec een bestellen. Maar ik kom er maar niet uit wat ik nodig heb aan de hand van de connectoren. Weet iemand hier iets over? Volgens https://www.digitec.ch/de/s1/product/swisscom-netzwerkkabel-10-m-netzwerkkabel-43695821 heb ik een LC/APC-SC, maar degene die ik vind hebben een "vreemde" dubbele connector. LC/APC-SC/APC of LC/APC-SC/UPC lijken meer op de korte die ik van Swisscom heb gekregen. Maar de vraag is natuurlijk of ze zouden werken ondanks de verschillende etikettering... De medewerkers van Swisscom konden me ook niet helpen, daarom ben ik nu wanhopig afhankelijk van de collectieve kennis van deze community.
2
Voor trainingsdoeleinden (kabelmontage) ben ik op zoek naar - Kabelhaspels (100m/305m) - RJ45 stekkers (pak van 50/100) Beide moeten in elkaar passen, Cat6 of hoger zijn en aantrekkelijk geprijsd. :) Geen "veldbevestigbare" stekkers, maar stekkers die met een eenvoudige krimptang in elkaar gezet kunnen worden.
0
Welke fabrikant geeft op zijn kabels of stekkers de lengte van de kabels aan?
2
Mijn nieuwste laptop heeft alleen een ix ethernetaansluiting. Er zat een verloopkabel naar RJ45 bij, maar die is met 3 meter veel te lang voor mij. DigitecGalaxus heeft wel ix-Ethernetkabels op voorraad, maar alleen met ix-stekkers aan beide zijden, geen verloopkabels naar RJ45. Zijn zulke verloopkabels (bijvoorbeeld van deze hier: https://b2b.harting.com/ebusiness...) in Zukunft auch ins Programm aufgenommen?
0
Hallo samen Ik heb een vraag over de BKS kabel. Elke kamer in de flat heeft een internetverbinding, maar helaas allemaal met BKS. Deze zijn al voorzien van 10 gbits, maar het is vervelend om altijd bij dit bedrijf te kijken en je kunt ze niet vrij op de markt kopen. Kan ik ze gewoon afknippen en er een RJ-45 kabel aanhangen? Of moet ik alle kabels eruit rukken en nieuwe trekken? Alvast bedankt Groeten Duri
13
Ik ben bezig met het opzetten van een thuisnetwerk in de nieuwe flat met een switch. Wat voor kabel heb ik nodig voor een hoge snelheid? 1000mbits is het doel. Bij voorbaat dank
4
Ik wil een 10Gbit netwerkkabel in huis aanleggen. Welke kabel en welke bijbehorende stopcontacten moet ik daarvoor kopen? Bijvoorbeeld: https://www.digitec.ch/de/s1/product/roline-installationskabel-100m-sftp-kat-7-netzwerkkabel-7676948
2
Ik zoek een goede netwerkkabel die bedoeld is om te leggen (geen patchkabel met gevlochten draden). Het moet ook geschikt zijn voor 10 Gbit/s, dus Cat6(a). Wit zou de beste kleur zijn, voor het geval opbouwinstallaties nodig zijn. Het zou ook goed zijn als de kabel niet te dik is. Volgens mij is afscherming niet nodig, want als de kabel afgeschermd is, moet je ook afgeschermde patchpanelen en stopcontacten gebruiken, of wat denk je? De prijs moet ook goed zijn, maar kwaliteit is beslist belangrijker. Lengte indien mogelijk 100m, maar 305m zou ook werken. Veel dank voor aanbevelingen
2
Ik zoek een netwerkkabel voor bekabeling in het gebouw in bestaande buizen in de muur. Hij moet flexibel zijn en 10 Gbps ondersteunen. Kun je iets aanbevelen en misschien wat connectoren waarvoor geen gereedschap nodig is voor de installatie?
3
Ik wil de bestaande telefoonaansluitingen in ons huis vervangen door RJ45 stopcontacten/kabels. Helaas hebben de bestaande buizen slechts een binnendiameter van ongeveer 14 mm. Om de bekabeling zo stervormig mogelijk te kunnen leggen, zou ik 2, zo mogelijk zelfs 3, netwerkkabels door één buis moeten kunnen trekken. Kun je een zo dun mogelijke Cat.6a of Cat.7 kabel aanbevelen? Zijn er installatiekabels met een maximale diameter van 6 mm? Deze informatie ontbreekt in de productbeschrijving bij digitec. :-( Hartelijk dank!
17
Avond allemaal, Heeft iemand aanbevelingen voor netwerkkabels? Ik heb een high-end desktop PC die geschikt is voor 10 gigabits/sec netwerksnelheden en een internetverbinding met dezelfde specificatie via glasvezel. Ik wil de pc via een netwerkkabel verbinden met de internetbox (afstand is ongeveer 20m) en heb daarom de volgende vragen: - Glasvezel of koperkabel? - CAT 5E/6/6A/6E/7/8? Snelheid is mijn eerste vereiste. Hartelijk dank
1
Hallo Om een UniFi camera aan te sluiten op een UniFi switch heb ik een 20m lange LAN kabel nodig. Omdat de UniFi handleiding https://dl.ui.com/qig... een speciale, flexibele "LAN kabelkop" laat zien, wilde ik hier om advies vragen. Op het UniFi forum werd dit echter bekritiseerd als pure marketing en kreeg ik ook het advies om te letten op Cat5e, Cat6, Cat6a en geen CCA kabel (copper-clad aluminium) te gebruiken in plaats van puur koperen kern. Nog tips!
2
Hallo Kan de Reolink go camera via ethernet op een router worden aangesloten? Heeft de Reolink go een ethernetaansluiting? Bedankt voor je reactie.
0
Goedenavond Ik doe mijn eerste ervaringen op met apparaten die geschikt zijn voor POE. Ik wil graag een Ubiquiti POE switch (geschikt voor buiten) aansluiten op mijn G5 Bullet camera waarvoor ik een netwerkkabel van 10 meter nodig heb. Maar welke kabel van deze lengte ondersteunt POE en is zo mogelijk nog dun? Heeft iemand ideeën of suggesties? Hartelijk dank Rob
1
Ik ben op zoek naar een 15 meter lange RJ45 kabel voor buiten. Hij moet ons huis en het tuinhuis verbinden, maar wordt permanent blootgesteld aan weersinvloeden. Wat zou geschikt zijn? Gewoon een STP Cat7?
6
Hallo allemaal Een wat specifiek verzoek: Ik moet twee kabels aansluiten via een LAN-kabel (gebouwbekabeling): De ene is een "normale" LAN-kabel (RJ45) voor internet, de andere is een telefoonaansluiting (RJ11). Er zijn poortverdubbelaars zoals die van Lindy (Lindy UTP Port Doubler), waarbij je twee RJ45 kabels (met max. 100mbit) door één kabel kunt leiden. Is hetzelfde beschikbaar voor 1x RJ45 en 1x Rj11? Of zou een doe-het-zelf oplossing werken? Een port splitter kabel (b.v. Lindy) aan beide zijden. Aan de ene kant de normale RJ45 LAN kabel, aan de andere kant een RJ11 naar RJ45 converter, aan de andere kant weer een RJ45 naar RJ11 converter. Heeft iemand een soortgelijk probleem? Hartelijk dank voor uw mening.
2
Hallo allemaal, Helaas moet ik van provider voor glasvezel veranderen. In mijn overmoed heb ik zelf een router gekocht en heb nu de bijbehorende kabel nodig.... Hier zijn de specificaties volgens de homepage van de nieuwe provider: Simplex singlemode kabel als patchkabel LC/PC naar LC/APC, compatibel met SFP optiek. Fiber7-X: 10G SFP+ BIDI LR, 10 km, TX1270/RX1330 nm, LC simplex, enkelvoudige modus De router staat praktisch naast de glasvezeluitgang. Kabellengte is dus geen probleem. De nieuwe provider is Init7, momenteel heb ik nog Fiber7, de Fiber7-X komt volgend jaar, vandaar deze details direct. Kan iemand een kabel aanbevelen? Bij voorbaat dank! Addendum: Heb ik een SFP optic nodig? En zo ja, waarvoor? Resp. wat de h***e is dat?
11
Hallo, Weet iemand of er halogeenvrije platte kabels bestaan of dat de twee eigenschappen gecombineerd niet mogelijk zijn bij LAN platte kabels? Misschien weet iemand het.
1
Hallo allemaal. De volgende situatie: ik heb een TT83 stopcontact in de woonkamer en in de kantoorkamer. In de woonkamer heb ik de normale Sunrise adapter naar RJ11 en dan de DSL kabel die naar het modem gaat. Nu wil ik hetzelfde principe in het kantoor, behalve dat ik een RJ45 kabel wil gebruiken om verbinding te maken met een schakelaar. Ik heb al een tweede TT83 - RJ11 adapter voor het stopcontact op kantoor, kan ik op deze adapter de volgende kabel aansluiten: https://www.digitec.ch/de/s1/product/wirewin-telefonkabel-rj11-auf-rj45-telefon-zubehoer-6279512 en daarmee rechtstreeks in de switch gaan en vandaar verder in de PC? Het doel zou zijn om internet te krijgen via het stopcontact in het kantoor, volgens Sunrise zou dit parallel aan de woonkamer moeten werken. Bedankt voor je hulp!
7
Ik heb een LAN-verbinding en gebruik die om een PC te bedienen. Nu wil ik er een tweede laptop op aansluiten, beter dan met WLAN, maar die werkt alleen als de PC niet aanstaat. Welke distributeur beveelt u aan? Het hoeft er geen te zijn die een voeding heeft. Gewoon een aansluiting voor 2 LAN kabels.
5
Hoi samen, Ik moet 2 LAN kabels over 15 meter naar een andere kamer laten lopen. Helaas moeten ze onder een deur door, waardoor alleen platte kabels in het geding komen. Eén kabel gaat naar een 10Gbit verbinding (8Gbit loopt er momenteel in werkelijkheid doorheen), de andere naar een 1Gbit. Daarom had ik Cat 6a in gedachten. De vraag is - kan ik beide kabels direct op elkaar leggen zonder storing te veroorzaken? De platte kabels zijn meestal niet afgeschermd... (UTP) Kunnen ze daarom met elkaar interfereren? Heb ik zeker een schild nodig? Zo ja, welke? Misschien weet iemand het - bedankt en groeten :-)
2
Hallo samen. Ik ben op zoek naar een patchkabel waarvan de stekker niet vastzit, maar gewoon uitgetrokken kan worden. Bestaat er zoiets?
4
Hallo samen Ik moet de volgende situatie oplossen: Voor de bekabeling van het thuisnetwerk werd per kamer 1 Cat5e kabel gebruikt en werden twee stopcontacten op de muur gemaakt. Eén bus met RJ45 Ethernet toewijzing voor 100Base-T (pinnen 1,2,3 en 6) en de andere ook RJ45 maar met een TT toewijzing (de middelste 4 pinnen). Als beide bussen een Ethernet toewijzing hadden, kon dit eenvoudig worden opgelost met een RJ45 splitter. Dit werkt hier niet vanwege de toewijzing van de TT socket. Vraag: Bestaat er een splitter (of kabel of wat dan ook) die één aansluiting heeft met Ethernet en één met TT toewijzing? Veel groeten
13
Wie kan mij een kabeltype vertellen en ook de bijbehorende stekkers ervoor, liefst met Digitec artikelnummer? De kabels en stekkers moeten Cat6 of hoger zijn, voor crimping (niet field-terminable) en kabelhaspels van 100m tot 305m. Het moet in elkaar passen omdat we deze kabels en stekkers nodig hebben in de basisopleiding voor leerlingen; gemakkelijk in elkaar te zetten en toch werkend.
2
Waar vind ik een Y-netkabel 1xRJ45 naar 2xRJ45, liefst afgeschermd en kort, voor gebruik in de verdeelkast?
13
Ik heb een cat 5 UTP Ethernetkabel langer dan 5m nodig om mijn toren met mijn router te verbinden. Is het mogelijk om cat 5E of cat 6 te gebruiken? Ik ga een nieuwe router halen (router aangesloten op glasvezel, maar mijn toren kan niet geconfigureerd worden met wi-fi).
2
30 van 69 discussies