Streamen van pc naar tv - Gaming
Hallo samen Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe flat en zit met het volgende installatieprobleem, waarvoor ik graag jullie ervaring en tips zou willen. Mijn gaming PC staat op kantoor en de TV staat in de woonkamer. Helaas is de afstand tussen de kamers te groot voor een klassieke HDMI-kabel. Bovendien bereikt de Bluetooth-verbinding voor de controller en headset de pc niet als ik op de bank zit. (Afstand bij benadering getest op mijn huidige locatie) Het doel zou als volgt zijn: - Op de tv spelen vanaf de bank terwijl de pc op kantoor staat - Goede beeldkwaliteit en de laagst mogelijke latency - Gebruik van controller en headset in de woonkamer - Als ik op kantoor op de pc wil spelen, moet alles normaal blijven werken - Geen constant in- en uitpluggen van Bluetooth dongles - Internet/LAN beschikbaar (1 Gbit) Mijn vraag: Hoe zouden jullie deze opstelling verstandig oplossen? Ik sta open voor streaming oplossingen (PC → TV), hardwaretips of andere slimme trucs die zich in de praktijk hebben bewezen. Indien relevant: - TV in de woonkamer - Gaming PC aangesloten via LAN - Controller & headset momenteel via Bluetooth Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, aanbevelingen en mogelijke struikelblokken. Alvast heel erg bedankt!
3