Powerline

27 Discussies voor in Powerline

Begin discussie
    nikolaos 2 jaren geleden in Powerline

onder filter: geen WLAN

Powerline wordt vaak gebruikt om WLAN te vermijden. Ik stel voor "geen WLAN" toe te voegen aan het "WLAN Standaard" filter.

5

ChristianH780 1 jaar geleden in Powerline

Devolo dLAN 550 WiFi-uitbreiding, maximaal mogelijk aantal per router

Zoeken: https://static.digitecgalaxus.ch/Files..., WEB-pagina kan niet worden gevonden

2

BlueTastic 9 jaren geleden in Powerline

Waarom zijn er geen Powerline adapters met PoE?

Ik weet dat de adapters een geïntegreerd stopcontact hebben, maar ik zou dit vrij willen houden voor andere apparaten zoals een lamp of zelfs een TV. Zou het niet mogelijk zijn om de RJ-45 stekker(s) te voorzien van PoE (Power over Ethernet)? Dit zou de implementatie van toegangspunten drastisch vereenvoudigen en ook mooier maken. De netwerkinterfaces zijn immers rechtstreeks verbonden met het elektriciteitsnet.

5

Anonymous 2 jaren geleden in Powerline

Powerline & VLAN

Zijn er PLC-switches met VLAN-beheer? De Devolo dLan pro modellen wel, maar die worden niet meer geproduceerd. Ik kan geen verwijzing vinden in de specificaties van de nieuwe modellen.

1

Anonymous 5 jaren geleden in Powerline

Powerline en POE

Hallo, zijn er Powerline-adapters die ook POE+ hebben? Ik wil een toegangspunt via POE+ van stroom voorzien. Bedankt

3

klirrfactor 3 jaren geleden in Powerline

Devolo Powerline zo nodig vervangen

Hallo Samen Om de verbinding via Powerline te testen kreeg ik - een oudere Devolo kit --> dLAN 500 AVplus - Een Synology RT2600ac router (kantoorkamer HomeOffice) --> Ja, de router is overkill voor HomeOffice, ik heb hem alleen om te testen :-) Powerline wordt als volgt aangesloten/geïnstalleerd 1 x Devolo in de woonkamer bij de router/modem (master) 1 x Devolo in een kamer (kantoor aan huis) 1 x Devolo in de kelder (NAS) Met de Devolo Cockpit toont hij me snelheden (gemiddelde waarden - fluctueert soms 15 meer of minder). Devolo woonkamer --> Devolo kantoorkamer : 70Mbit/s Devolo kantoorkamer --> Devolo woonkamer: 112 Mbit/s Devolo woonkamer --> Devolo kelder: 80 Mbps Devolo kelder --> Devolo woonkamer: 121 Mbit/s In de kantoorkamer is de Synology router via LAN rechtstreeks verbonden met de Devolo. Scanner, printer, smartphone, Nintendo Switch en werknotitieblok via WLAN. Telefoon zonder video (MS Teams, Zoom of via de softphone) klinkt als een slechte verbinding Bij scherm delen zijn ook alle online diensten (webmail, Onedrive, projecttools) extreem traag. Bij het bekijken in de Devolo Cockpit dalen de overdrachtssnelheden tot ongeveer 70Mbit/s. Op proef was ik twee dagen via WLAN verbonden met de router in de woonkamer, waarbij ik deze verliezen misschien één keer had. Is het het elektriciteitsnet of de Devolo's? Moet ik overstappen op MeshWiFi of een Pawerline Gigagate installeren met actuelere Powerline adapters? Waar moet ik beginnen om een oplossing te vinden? Want als het om het elektriciteitsnet gaat, zullen actuelere elektriciteitslijnen waarschijnlijk niet veel uithalen, neem ik aan. Dank u en groeten

5

lukas.eggli 4 jaren geleden in Powerline

Netwerk uitbreiden

Hallo Gemeenschap Wat kunt u aanbevelen als ik mijn wifi voor mijn knutselkamer wil uitbreiden? Kan ik hiervoor gewoon de Tp-Link AC RE450 gebruiken? Het is een verdieping anders. Bedankt voor je tips.

2

Anonymous 4 jaren geleden in Powerline

WTF is het verschil tussen Devolo Magic 2 WiFi next en Devolo Powerline Mesh WiFi 2?!

Wat is het verschil tussen Devolo Magic 2 WiFi next en Devolo Powerline Mesh WiFi 2?!? De gegevens zijn 100% identiek, is het hetzelfde pakket tegen verschillende prijzen!!!? https://www.digitec.ch/Comparison...

6

grixpavlov774 5 jaren geleden in Powerline

Waarschijnlijk de domste vraag over elektriciteitsleidingen en co.

Goede dag samen Ik heb een wat domme vraag, ik ken de weg niet al te goed. Een collega vertelde me dat je gewoon een adapter in het stopcontact kon steken en op internet kon. Ik geloofde mijn oren niet, maar ik wil nu zeker weten dat ik niet iets over het hoofd zie daar.... Is het mogelijk om op het internet te komen (vanuit huis) zonder een RJ-45 WAN vloeraansluiting? Ik hoop dat iemand me serieus neemt, de vraag is waarschijnlijk nogal dom. Vriendelijke groeten - anon

+2

7

fluxxis 5 jaren geleden in Powerline

Powerline aansluitstrip

Het is de bedoeling dat je een powerline adapter rechtstreeks op het stopcontact aansluit, maar dat is nogal kritisch bij onze stopcontacten in Zwitserland, omdat er meestal maar één 3-stopcontact is en de adapter die dan allemaal tegelijk bedekt. Zijn er speciale of aanbevolen stekkerdozen die de powerline adapter niet te veel negatief beïnvloeden?

5

Tolga_Yildiz 6 jaren geleden in Powerline

Powerline of repeater/AP of een beter alternatief?

Hallo samen In mijn nieuwe flat (1e verdieping) heb ik in elke kamer (3 kamers) een glasvezelaansluiting en RJ45. Er is een hobbyruimte op de 1e verdieping. Daar heb ik geen telefoonnetwerk en ook geen RJ45-aansluitingen. Voor zover ik weet (dit wordt opgehelderd) zit de kamer hoogstwaarschijnlijk niet in hetzelfde elektriciteitsnetwerk als de flat. Ik heb geen ontvangst in de hobbykamer en wilde daarom Powerline Powerlan van Devolo kopen. Maar ik weet niet of het nut heeft als de hobbykamer niet op hetzelfde elektriciteitsnet zit. Zou een repeater/AP nuttiger zijn of hoe kan ik het signaal van de flat op de eerste verdieping naar de hobbykamer in de kelder krijgen? Bij voorbaat hartelijk dank.

3

Anonymous 6 jaren geleden in Powerline

Powerline-adapters in het buitenland

Heeft iemand ervaring of het mogelijk is een powerline-adapter met een CH-stekker in het buitenland te gebruiken als er een tussenstekker (CH naar Schuko) tussen zit? Of ook het omgekeerde geval: Werkt een Schuko powerline adapter zonder problemen met vol vermogen in Zwitserland als er een adapterstekker in zit?

1

Welke PLC om je netwerk te optimaliseren in LAN EN WLAN

Hallo, ik heb een UPC abonnement dat me 600 mbps surfen zou moeten geven, maar de powerline die ik momenteel gebruik geeft me maar 100 mbps kabelsnelheid. Ik zou iets nodig hebben waarmee ik ook een goede kabelsnelheid en een stabiele WIFI-verbinding kan hebben. Ik heb de indruk dat de powerline modellen die ik zie ofwel een goede WIFI snelheid hebben en weinig LAN snelheid (vaak wordt niet eens genoteerd hoe snel het LAN is) of het is allemaal kabel met grote snelheid en geen WIFI. Als je me kunt helpen, ben je welkom!

3

sasackie 6 jaren geleden in Powerline

Welke Powerline adapter

Ik ben van plan een powerline adapter te installeren voor mijn PC. Nu heb ik na het lezen van de recensie en diverse commentaren een vraag: kan ik mijn powerline of iets dergelijks testen om te weten welk product het beste is? Elke site heeft andere topadapters en beoordelingen, en ik wil natuurlijk niet 10 verschillende kopen en terugsturen.

1

ouder huis zonder aparte aardleiding...

weet je of de aarde en de nul in elektriciteitsleidingen apart worden gebruikt? In het huis waar ik woon, hangen de twee polen nog aan dezelfde draad... dus ik vraag me af of dit een grof stroomverlies zou veroorzaken?

3

telli01 8 jaren geleden in Powerline

Wat heb je nodig?

Hallo, Ik wil twee verschillende apparaten (mogelijk 3-4), die zich in verschillende kamers bevinden (TV in de woonkamer, PC in de slaapkamer), verbinden met mijn modem via Powerline (ook in de woonkamer, maar op ongeveer 7m afstand van de TV). Nu zie ik hier verschillende pakketten (starterspakket enz.). Ik kon 2 verschillende soorten Powerline-adapters identificeren, één voor aansluiting op het modem en één voor aansluiting op de eindapparaten (TV, PC). Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Ik heb een glasvezelverbinding met 100mbps snelheid. Kun je me misschien een aanbeveling doen? TP-LINK TL-WPA8630PKIT (1200Mbit/s) hoe is dit? Bedankt!

6

Durahl 7 jaren geleden in Powerline

Ook van de 3e verdieping naar de kelder?

Ik ben van plan te verhuizen naar de 3e verdieping van een onlangs gerenoveerd flatgebouw en wil in de kelder een kleine makerspace inrichten waar sommige apparaten baat zouden hebben bij een iNet-verbinding. Hoe hoog kan ik mijn iNet van de 3e verdieping naar de kelder verwachten met een Powerline adapter?

1

amohr102 7 jaren geleden in Powerline

Sunrise Powerline Adapter

Hallo Weet iemand toevallig welke transmissiestandaard de powerline-adapters van Sunrise (fabrikant is Devolo voor zover ik weet) hebben? Of kan ik gewoon aannemen dat deze adapter Devolo dLAN 500 WiFi (500Mbit/s) compatibel is met alle andere Devolo adapters?

0

Anonymous 7 jaren geleden in Powerline

FRITZ!Powerline met 1200 MBit/s

Hallo Wanneer zijn de 1200 MBit/s Powerline adapters van AVM bij jullie verkrijgbaar?

1

masterchief150 7 jaren geleden in Powerline

Compatibiliteit van verschillende Powerline adapter

Hallo Ik heb thuis al een set devolo powerlin adapters, maar nu moet ik die uitbreiden om in een andere kamer internet te hebben. Zijn de "nieuwere" devolo adapters die hier verkrijgbaar zijn ook compatibel met, naar ik aanneem, oudere adapters? Ik zou de geïntegreerde lan-aansluitingen in de flat gebruiken, maar de bekabeling lijkt daar niet helemaal op berekend, dus -> powerline.

1

RoadRunner 7 jaren geleden in Powerline

WLan zendvermogen

Hallo, Ik heb een paar wifi's in mijn buurt en ook een paar elektrosensitieve mensen. Om mijn wifi-straling te verminderen, wil ik het zendvermogen verminderen en een wifi-adapter via PowerLan gebruiken als vervanging in de belangrijke kamers (woonkamer, studeerkamer). Verminder echter zijn zendvermogen tot 10-15 meter. Verminder tegelijkertijd ook het zendvermogen van de DSL-router aanzienlijk. (Zo weinig mogelijk straling, en slechts zoveel zendvermogen als nodig is). Ik heb ontdekt dat het volledige zendvermogen niet per se nodig is voor volledige gegevensdoorvoer. Op line-of-sight afstand en korte afstanden kan het worden teruggebracht tot 25% en werkt het nog steeds perfect (getest met Frit!Box 3390 en 7270). Helaas kan dit niet worden ingesteld met het Swisscom modem. Kan het zendvermogen ook verminderd worden met PowerLan adapters, en zo ja, welke?

0

ivoborer 8 jaren geleden in Powerline

Wlan naar Ethernet

Hallo mensen Ik heb een probleem. Ik wil graag via lan in mijn kamer spelen, maar hij heeft geen verbinding met mijn kamer. Nu is mijn vraag wat ik moet kopen om ethernet te gebruiken? Is zo'n stroomlijn voldoende? Devolo dLAN 1200+ (1200Mbit/s) of heb ik er iets anders voor nodig. Groeten Ivo

1

Serschan 8 jaren geleden in Powerline

Twee verbindingen

Hallo, ik heb mijn Swisscom router op kantoor en wil mijn SwissTV 2.0 UHD in de woonkamer aansluiten. Ik weet dat Powerline een optie is, maar bovendien heb ik vanuit mijn kantoor niet overal een top wifi verbinding, dus ik dacht eraan om een Powerline verbinding naar de woonkamer te maken en daar een Access en de TV box aan te sluiten. Wat vind je hiervan? Heb ik te veel draadverlies? Maar is er een betere oplossing?

5

fenriswolf 8 jaren geleden in Powerline

Powerline met lage latentie

Ik heb een powerline nodig met de laagst mogelijke latency en een stabiele dataverbinding voor gaming. Zijn daar specifieke aanbevelingen voor?

+2

11

phoenix0768 8 jaren geleden in Powerline

Powerline 1200+ac WIFI adapter licht permanent rood op

Ik heb een firmware update gedaan op mijn 1200+ starterkit. Sindsdien brandt de HomeLED op mijn 1200+ ac Wifi adapter constant rood. Alle 200 netwerkadapters worden herkend in de Devolo Cockpit, maar niet de Wifi-adapter. Zelfs een reset met een paperclip (onderaan, naast de LAN aansluitingen) doet niets. Ik heb nog geen oplossing gevonden. Als ik hem via een LAN-kabel op de notebook aansluit, wordt hij ook niet herkend. Heeft iemand ideeën?

0

Anonymous 9 jaren geleden in Powerline

Installatie PowerLine in plaats van lamp

Heeft eigenlijk geen enkele leverancier van stroomleidingen een product uitgevonden dat op een plafondlamp kan worden geïnstalleerd? Zeker, je zou zelf iets kunnen maken, maar het zou er waarschijnlijk niet zo mooi uitzien.

2

Anonymous 9 jaren geleden in Powerline

Contactdozen

Hallo allemaal Is het met een powerline adapter afhankelijk van welke stopcontacten ik aansluit, of kan ik ze willekeurig door het hele huis gebruiken?

3

Orde van de
discussies

27 van 27 discussies

Naar boven
Forum voor Powerline
StartBegin discussie