Luchtreiniger

25 Discussies voor in Luchtreiniger

Begin discussie
    kabo123 8 maanden geleden in Luchtreiniger

Luchtfilter tegen virussen en mijten/pollen (allergie)

Hallo, Door een verzwakking van mijn immuunsysteem moet ik me momenteel beschermen tegen virussen, en ik zou ook graag iets doen aan mijn mijtenallergie (ik heb ook een pollenallergie in het voorjaar). Ik ben daarom op zoek naar een luchtfilter voor mijn praktijkruimte (ca. 15m2) en eventueel ook voor mijn slaapkamer of kantoor thuis (in beide gevallen ook ca. 15m2). Welk apparaat is vooral goed tegen virussen en mijten/pollen? Ik kijk uit naar tips!

3

Anonymous 3 maanden geleden in Luchtreiniger

Luchtfilter tegen pollenallergie

Hallo allemaal Ik ben op zoek naar een of meerdere luchtfilters tegen pollen. De situatie: ik heb 2 kamers (slaapkamer en kantoor) van elk ongeveer 20m2 en mijn werkplek is meer dan 100m2 en er is beweging in de lucht. Ik heb de volgende artikelen bekeken: https://www.galaxus.ch/de/s2/product/xiaomi-smart-air-purifier-4-compact-27-m-luftreiniger-22862906 https://www.galaxus.ch/de/s2/product/xiaomi-smart-air-purifier-4-48-m-luftreiniger-19112333 https://www.galaxus.ch/de/s2/product/ible-airvida-m1-luftreiniger-15234078 Wat denken jullie, zou de Compact voldoende zijn in de 2 kamers en is de Airvida iets voor mijn werkplek? Helaas kun je over alle artikelen vrij veel goede en slechte dingen vinden.

2

IsmaelKunz 6 maanden geleden in Luchtreiniger

Gegevens voor luchtreinigers worden niet bijgehouden

Hallo, update en herzie alsjeblieft de gegevens en filters voor de luchtreinigers. Een dbmax van meer dan 100dB is gewoon belachelijk, zie bijvoorbeeld https://www.galaxus.ch/de/s2/product/philips-pureprotect-3200-series-135-m-luftreiniger-49064411?tagIds=40-1581. Geef daarnaast de filters aan als bandregelaars, wie wil er nu op 100 verschillende volumeniveaus klikken. Hartelijk dank

0

Anonymous 11 maanden geleden in Luchtreiniger

Stomme luchtreinigers?

Ik ben op zoek naar een luchtreiniger die ik eenvoudig kan aansluiten op een timer. In het ideale geval heeft hij gewoon een inschakelknop en start hij automatisch als hij wordt aangesloten op de stroomvoorziening. Ik kan echter alleen maar verschrikkelijk dure modellen vinden met een app of modellen die niet automatisch aan gaan maar alleen automatisch uit. Beide zijn ongeschikt voor mijn doel, want ik wil geen slimme luchtreiniger maar eentje die zo dom mogelijk is. Kent iemand een product dat werkt zoals ik wil?

4

Fuxx71 10 maanden geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger

Hallo Heb sinds ongeveer 6mt 2 boneco's in gebruik. De grote in de woonkamer en de kleine in de slaapkamer. De grote kon geprogrammeerd worden. Voor mij te hoog en ik heb hem niet nodig. Lang verhaal kort. Ik wilde ook een timer installeren enz. Heb er een voor planten omdat het daar logisch is. Mijn twee boxen draaien maximaal 12-14 uur per dag. Je zou verbaasd zijn hoeveel fijnstof er in de flat is. Mijn filter op de grote is zwart. De grote boneco slaat het laatste programma op als hij wordt uitgeschakeld. De kleine doet dat niet en moet elke keer dat hij wordt opgestart handmatig opnieuw worden geselecteerd. Dat gaat heel gemakkelijk. Ik zet ze allebei elke dag aan en uit met mijn vinger. Ik vind het gemakkelijk. Ik heb boneco en ik heb het over hen. Dus geen ching ching of iets dergelijks. Ik ben tevreden. Helaas kan ik hier geen foto van het filter uploaden. Maar ik zal binnenkort een review plaatsen. Kan zulke boxen alleen maar aanraden. Over stroomverbruik, geluid etc. kan ik niets zeggen. Alleen dat ik de twee boneco's niet nog een keer zou weggeven.

1

dimosthenis_ 1 jaar geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger tegen haarlak (aerosol) en parfum gezocht

Hallo samen Ik ben op zoek naar een luchtreiniger die haarlak (aerosol) en parfumdeeltjes zo snel en efficiënt mogelijk uit de lucht kan filteren. Het liefst een apparaat met een automatische stand. Wat kunnen jullie aanraden en waar moet ik rekening mee houden? Hartelijk dank.

3

dimosthenis_ 1 jaar geleden in Luchtreiniger

Bedrijfstijd van de luchtreiniger

Hallo mensen Ik zou graag willen weten hoe lang jullie je luchtreiniger per dag laten werken? Continue werking of alleen op bepaalde tijden? Wat is jullie situatie ? Groeten

1

Anonymous 1 jaar geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger in Minergie flat

Ik woon sinds een paar dagen in een Minergie-flat. Het wordt "automatisch" geventileerd en er zit ook een filter in het ventilatiesysteem. Je kunt bijvoorbeeld ook een speciaal pollenfilter voor het ventilatiesysteem bestellen. Ik heb nog een paar oude luchtreinigers uit mijn oude flat, vooral gekocht vanwege hooikoorts en astma. Heeft het überhaupt zin om een luchtreiniger te gebruiken in zo'n Minergie flat of is het automatische ventilatiesysteem met pollenfilter voldoende voor mijn allergieën?

3

heyitisanabanana 4 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger in de eerste plaats voor kattenhaar

Hallo lieve gemeenschap Ik zoek een luchtreiniger speciaal voor kattenhaar. Ik heb 4 binnenkatten. De haren vliegen ook rond in de lucht na het stofzuigen. Ik heb gelezen dat een HEPA-filter goed zou zijn. De meeste machines zeggen niets over hun prestaties voor het verwijderen van kattenhaar. Mijn vriend is ook allergisch voor pollen. Heeft iemand een aanbeveling voor een luchtreiniger?

7

linebacker 2 jaren geleden in Luchtreiniger

Sharp UA-KIL60E-W / Sharp UA-KIL80E-W

Heeft u de twee luchtreinigers (met bevochtigingsfunctie) op voorraad? Zo ja, wanneer kunnen we die verwachten? Sharp UA-KIL60E-W: https://www.sharpconsumer.de/haushaltsg... Sharp UA-KIL80E-W: https://www.sharpconsumer.de/haushaltsg...

1

H.Guyer1986 5 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger tegen tabaksrook

Wanhopig op zoek naar een goede luchtreiniger tegen tabaksrook die ook niet te duur is

+1

6

Anonymous 4 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger tegen SARS-COVIT-19

De Blueair Healthprotect (https://www.galaxus.ch/de/s2/product/blueair-healthprotect-7470i-38m-luftreiniger-14985167) heeft een officieel certificaat, verkregen door tests, dat het betrouwbaar SARS-Cov-19 verwijdert. Zijn er andere apparaten die zo'n certificaat hebben?

1

nschaffn 4 jaren geleden in Luchtreiniger

Aandacht met Philips luchtreinigers

Nog geen vijf jaar geleden kocht ik een Philips luchtreiniger (AC4080). Onlangs wilde ik het actieve koolfilter vervangen. Helaas is het niet meer verkrijgbaar. Ik schreef Philips Consumer Care aan en vroeg welk filter compatibel was met mijn apparaat. Helaas is er geen vervangingsfilter en geen andere oplossing. Nu moet ik mijn perfect werkende apparaat wegdoen en een nieuwe kopen, alleen omdat het actieve koolfilter niet meer verkrijgbaar is. Wij eindconsumenten worden getrimd en soms zelfs gedwongen tot duurzaamheid en verteld dat we zuinig moeten zijn op het milieu (wat absoluut terecht is). Maar bedrijven als Philips zijn daar niet in geïnteresseerd. Marketing doet zich hooguit tegoed aan een paar zinnen voor een goed verkoopargument. Ik vind dit absoluut verwerpelijk en opnieuw is de eindconsument de klos. In ieder geval zal ik mijn elektrische tandenborstel niet meer bij Philips kopen, zoals ik dacht. Natuurlijk kan het ze niets schelen. Maar ik zal dat merk niet meer kopen.

4

binwalt 4 jaren geleden in Luchtreiniger

Sharp KIG75EUW

Wanneer is de Sharp KIG75EUW luchtreiniger (met automatische filterreinigingsfunctie) verkrijgbaar? http://sharphomeappliances.com/eu-en...

1

Borli-bor 4 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger Hooikoorts

Hallo samen Ik heb meestal hooikoorts vanaf januari/februari. Ik kwam Blueair tegen op internet en zag net dat dit (https://www.galaxus.ch/de/s2/product/blueair-blue-pure-411-15m-luftreiniger-11873594?tagIds=40-1064) te koop is bij Galaxus. Maar na gezien te hebben dat er tientallen apparaten.... is dit de juiste? Zijn er veel duurdere? Bedankt allemaal

3

XpressMak 5 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtkoeler of luchtbevochtiger naar de luchtreiniger? (Voor de zekerheid plaats ik deze vraag ook in dit forum).

Ik woon op een stoffige oude zolderflat. Het wordt erg warm in de zomer. Als ik het goed zie, heb ik nodig: - Airconditioner - Luchtbevochtiger - Luchtreiniger Een goede airconditioner zit zeker niet in de BUdget. "Coldtec by Kibernetik LK120" zou een luchtbevochtiger met koelmogelijkheid zijn. De "Xioami Mi Air Purifier 3H" is de luchtreiniger die ik wil hebben. Ik dacht dat beide in combinatie ideaal zouden zijn. Maar nu heb ik de "Xiaomi Smartmi" luchtbevochtiger opgemerkt. Volgens de specificaties koelt hij niet, maar bevochtigt hij de lucht. Het zou eigenlijk veel cooler zijn als beide apparaten slim waren en van dezelfde fabrikant. Dus luchtreiniger van Xiaomi, luchtbevochtiger van Xiaomi. Maar dan zou de koelmogelijkheid achterwege blijven. Wat denk jij? Zou de vochtigheid alleen al voor enige verkoeling kunnen zorgen? Ik ben verscheurd, kan niet beslissen :( Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden.

8

julgo 5 jaren geleden in Luchtreiniger

Lichtgewicht en draagbare ionisator ?

Ik kan in het assortiment geen draagbaar, usb-oplaadbaar, lichtgewicht model vinden. Ontbreekt het bij dit type model aan "kracht" of komt die er binnenkort op digitec?

1

cheese-us 5 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger zonder ionisator gezocht - Tegen stof & geur

Hallo samen Bijna precies een jaar geleden deden we een volledige renovatie; de vloer schuren & een muur uitbreken. Ook nu nog heb ik het gevoel dat er sindsdien veel meer stof in de lucht zit in de flat. Nauwelijks heb ik schoongemaakt of er ligt alweer een nieuwe laag stof. Daarom zoek ik een efficiënte stofverwijderaar. Omdat er twee katers in de flat wonen, is een ionisator uitgesloten en in het algemeen moet het apparaat huisdiervriendelijk zijn. Nu mijn vraag: kan iemand een apparaat aanbevelen voor +60m² dat echt efficiënt stof (Prio 1) & geuren (Prio 2, niet verplicht) verwijdert? Qua budget is maximaal CHF 600 optimaal. Hartelijk dank!

4

Anonymous 5 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtzuivering

Hallo samen, Ik heb Polenallergie en mijtenallergie en ik heb gehoord dat luchtzuivering helpt voor de allergieën. Wat kunt u aanbevelen voor luchtzuivering?

4

JWirth_old 5 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger met goede geurverwijdering en roetfilter gezocht

Goede dag Ik zoek een luchtreiniger met goede geurverwijdering en werking tegen kaarsroet voor onze open woon- en eetkamer (70 m2). Kan iemand mij wat tips geven voor het kiezen van een geschikt model? Hartelijk dank.

5

Anonymous 6 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtreinigers om te helpen bij pollenallergie

Hallo, Heeft iemand ervaring met luchtreinigers die pollendeeltjes afvangen? Heeft iemand ze getest? Zijn er aanbevelingen, jullie meningen, kennis om te delen? Zou Sharp met plasmacluster helpen? Nog andere betere apparaten? Bij voorbaat dank! Heb een baby van 10m die allergisch is voor pollen :(

3

Anonymous 8 jaren geleden in Luchtreiniger

Toekomstige vader...

Op zoek naar een luchtreiniger die kindvriendelijk is. Zeg... - Betaalbaar - Rustig - Bacteriën vernietigend Kan iemand mij iets aanbevelen ? Bedankt

5

Anonymous 7 jaren geleden in Luchtreiniger

Luchtreiniger en luchtbevochtiger kunnen afzonderlijk worden ingeschakeld

Er zijn enkele combinatie-eenheden op Galaxus die zowel de lucht bevochtigen als zuiveren. Al deze apparaten die ik tot nu toe heb bekeken kunnen alleen beide standen tegelijk draaien, niet afzonderlijk. Ik ben op zoek naar een apparaat dat beide functies heeft, maar beide tegelijk en afzonderlijk kan laten werken, of in ieder geval de lucht afzonderlijk kan reinigen. Want als de lucht in de zomer vochtig is, wil ik niet nog een apparaat moeten kopen om de lucht te reinigen als ik al een combi-apparaat heb.... Bestaat er zoiets?

3

andurilwinterthur 8 jaren geleden in Luchtreiniger

Voor hooikoorts

Helaas ben ik allergisch voor pollen (grassen), maar ik slaap toch graag met het raam open. Is het echt de moeite waard om een luchtreiniger te kopen? Wat zijn jouw ervaringen? Het is enkele honderden francs, te veel voor een placebo-effect :-)

4

ozehnder 7 jaren geleden in Luchtreiniger

Tegen stookoliegeur

Heeft iemand zo'n apparaat in gebruik om de geur van stookolie (bijv. in de tankruimte) weg te nemen?

5

Orde van de
discussies

25 van 25 discussies

Naar boven
Forum voor Luchtreiniger
StartBegin discussie