Ontvochtiger

14 Discussies voor in Ontvochtiger

Begin discussie
    apaschou 1 maand geleden in Ontvochtiger

Ontvochtiger met continue uitvoer en ontdooifunctie

Hallo. Ik ben op zoek naar een ontvochtiger die aangesloten kan worden voor continue waterafgifte EN een ontdooifunctie. De reden is simpel: ik heb momenteel een apparaat waarvan ik de tank zeer regelmatig moet legen en waarvan de plaat regelmatig bevriest, wat niet alleen leidt tot inefficiëntie maar ook tot een mooie plas water onder het apparaat. Ondanks het aanbod van 522 producten is het moeilijk om te vinden wat ik zoek. Voor continue output is het vrij duidelijk. Het probleem is de ontdooifunctie... verschillende apparaten hebben deze functie, maar als je naar de gebruiksaanwijzing kijkt, vind je bijvoorbeeld (Albert Little apparaat): "Ontdooifunctie: Als de kamertemperatuur lager is dan 5°C, werkt de luchtontvochtiger automatisch in ontdooistand". Geweldig: of de beschrijving is onzin, of de functie is nutteloos: het wordt niet vaak lager dan 5°C in de wasruimte... Anderen zeggen 10°C (hetzelfde probleem). Uiteindelijk vond ik het Blaupunkt ADH601 model. Maar het lijkt de enige te zijn in het assortiment van 522 producten (en hier is de beschrijving, met een zelfgemaakte vertaling: de instructies zijn er in 14 talen, maar niet in het Frans...): "Wanneer de binnentemperatuur van de koude plaat een temperatuur dicht bij 0°C bereikt, start het apparaat automatisch de ontdooistand". Halleluja! Maar de keuze is beperkt tot 1 apparaat... Hebben andere internetgebruikers andere modellen gekocht of gevonden die de 2 gevraagde functies hebben?

2

Frommi32 1 jaar geleden in Ontvochtiger

Ontvochtiger van 20 liter met Hepa en 's nachts automatisch uitgeschakeld

Ik ben op zoek naar een redelijk snelle ontvochtiger voor mijn kantoor/slaapkamer (ongeveer 20 liter/24 uur). Hij moet in ieder geval redelijk zuinig en stil zijn. Het zou fijn zijn als hij ook zoiets als een Hepa filter heeft en als hij 's nachts ook automatisch uitschakelt (met zijn eigen timer of anders via een externe timer of app, dat maakt niet uit) Bestaat er zo'n luchtontvochtiger? Mijn vorige ventilator was de Stadler Form Albert, die snel ontvochtigt en een ingebouwde timer heeft, maar hij wordt heel snel vies van binnen en hij start constant opnieuw op, zelfs als de luchtvochtigheid al veel lager is dan ingesteld.

5

chegeler 9 maanden geleden in Ontvochtiger

Bediening via domotica

Ik wil de luchtontvochtiger alleen laten werken met overtollige zonne-energie en daarom ben ik van plan om hem aan te sluiten op mijn domoticasysteem. Hoe kan ik zien of een apparaat automatisch start zodra het van stroom wordt voorzien? Is dat standaard?

3

Weezybaby89 2 jaren geleden in Ontvochtiger

Is er een luchtontvochtiger incl. luchtreiniger?

Helaas kan ik zelfs via Google geen combinatie van ontvochtiger en reiniger vinden. Heeft iemand een tip?

5

Anonymous 1 jaar geleden in Ontvochtiger

Nieuwe zoekfunctie

Hallo lieve Digitec-gemeenschap. Ik heb een idee voor een nieuwe filterfunctie. Namelijk of het apparaat is uitgerust met een Zwitserse of buitenlandse stekker. Deze Schuko stekkers ontsieren het stopcontact en de import en verkoop van apparaten met niet-Zwitserse stekkers is sinds 2015 verboden. Deze vaste adapters worden alleen gedoogd door de ESTI. Een kleine tip: Vermijd apparaten met Schuko stekkers om problemen met de ESTI te voorkomen. OK voor privégebruik, maar de stekker is absoluut niet geschikt voor zakelijk gebruik. Je moet ze altijd omwisselen. Gelukkig werken

2

tobiasg 12 maanden geleden in Ontvochtiger

Kleine luchtontvochtiger met slang

Ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke luchtontvochtiger met een slang in plaats van een reservoir, zodat ik hem min of meer onbeheerd in de keuken kan laten staan. Zelfs op vakantie. Ik heb alleen deze gevonden, is het de enige? https://www.digitec.ch/de/s1/product/woods-mdk11-50-m-10-l24h-luftentfeuchter-11000906 Bedankt.

4

iosune 4 jaren geleden in Ontvochtiger

Ontvochtiger zoeken

Hallo Ik zoek een luchtontvochtiger die mijn kamer van bijna dagelijks 70% naar normaal45% kan brengen. Ik lucht meer keren per dag, maar higrometer zegt altijd 60%. Tot nu toe hadden we patex aero, maar korrels gaan iets meer dan 1 maand mee (normaal gaat 3 maanden mee). Graag hulp maar te duur want ik heb er 2 nodig of een die ik in andere kamers kan plaatsen.

3

Anonymous 2 jaren geleden in Ontvochtiger

Hoe kies je een luchtontvochtiger?

Omdat ik onlangs in een huis ben komen wonen met een te hoge luchtvochtigheid (momenteel is het moeilijk om langdurig onder de 80% te komen, ondanks de luchtroosters), zoek ik nu naar een oplossing. Maar ik weet er niets van, waar moet ik op letten? Welke kenmerken zijn belangrijk? Iets om te vermijden? Enig advies over een model met een goede prijs-kwaliteitverhouding? Ik zou elk advies op prijs stellen.

+1

12

Anonymous 4 jaren geleden in Ontvochtiger

De luchtontvochtiger aan/uit zetten via het stopcontact

Ik wil graag een ontvochtiger kunnen starten en stoppen via een stopcontact dat radiografisch bestuurd kan worden. Bestaat er zoiets? Van wat ik gezien heb, hebben de meeste softstartknoppen. Hartelijk dank

+1

6

Anonymous 2 jaren geleden in Ontvochtiger

Energiebesparende ontvochtiger voor kelders

Ik zoek een luchtontvochtiger voor een kelderruimte van 20m2. Welk model doet dat met een zo laag mogelijk stroomverbruik?

8

corsin.heim 4 jaren geleden in Ontvochtiger

Ontvochtiger Home Gym in de kelder

Goedendag! Ik heb in onze kelderruimte een thuisgymnastiek ingericht, een goede 25 m^2. De kamer heeft slechts één klein raam. Tijdens intensieve trainingen wordt de luchtvochtigheid zo hoog door transpiratie van mijn kant dat het raam oplicht. De halterschijven en stangen worden zelfs een beetje roestig. Een ontvochtiger lijkt me een goed idee. Welke soort raad je aan? Ik hoef niet een heel gebouw te ontvochtigen en heb graag een beetje vocht over voor training, anders wordt het een beetje droog... ;-) Hartelijk dank voor een korte feedback!

1

kijado 4 jaren geleden in Ontvochtiger

Ontvochtiger

Ik zoek een mini-ontvochtiger die zonder netsnoer werkt. (oplaadbaar) Helaas werkt de Damp Kontrol niet en het silicaatdeel van Sonnenkönig heeft geen zin voor hoge luchtvochtigheid. Is er nog iets anders?

5

Anonymous 5 jaren geleden in Ontvochtiger

Vochtigheid 14 procent

Ik heb een luchtvochtigheid nodig van 14 procent of minder bij een temperatuur van 18 graden Celsius in een kamer met een oppervlakte van 15 m2 en een hoogte van 2,8 meter. De huidige luchtvochtigheid in de kamer is 46 procent en is relatief stabiel. Is hier een oplossing voor? De meeste apparaten gaan maar tot 30 procent vochtigheid.

2

Anonymous 7 jaren geleden in Ontvochtiger

Ontvochtiger of wasdroger?

Wij hebben een oud huis gekocht en willen graag de was ophangen en drogen in het washok. Helaas is de kelder te vochtig om het wasgoed vanzelf te laten drogen. Een "ontvochtiger" is nodig. Er zijn kleine, mobiele ontvochtigers en grote, dure wasluchtdrogers. Wie heeft er ervaring mee? Is een kleine mobiele ontvochtiger voldoende of moeten we investeren in een groot, duur apparaat? Hoe zit het met efficiëntie en elektriciteitskosten?

6

Orde van de
discussies

14 van 14 discussies

Naar boven
Forum voor Ontvochtiger
StartBegin discussie