Campingkachels

3 Discussies voor in Campingkachels

Begin discussie
    Anonymous 2 jaren geleden in Campingkachels

Gasfornuis voor aansluiting op "gewone" propaangasflessen

Is er een echte reden waarom de meeste (alle?) gasfornuizen die hier worden aangeboden niet geschikt zijn voor aansluiting op de normale propaangasflessen die voor barbecues worden gebruikt? Of is dat alleen zodat de betreffende fabrikant ook zijn eigen gascontainer kan verkopen en extra marge kan maken?

6

maxmustang 4 jaren geleden in Campingkachels

Trangia Duossal

Grüezi Sinds 2018 zou Trangia het materiaal Duossal aanbieden, dat is metaal gecombineerd met aluminium. Kun je de bijbehorende sets krijgen? Bedankt!

1

tzhzwja1 4 jaren geleden in Campingkachels

2-pits draagbaar gasfornuis

Ik doe momenteel onderzoek naar deze uiterst praktische "dingen". Ik heb bij de Aziatische winkel al 2 Aziatische dingen met één vlam gekocht voor ongeveer 20-40 CHF - met de spuitbusachtige gaspatronen. Als hobbykok met een gewone 4-pits glaskeramische kookplaat gebruik ik het gasfornuis voor het dichtschroeien van een goed braadstuk, als warmtebron voor de wok en ook als warmtebron voor grotere fondues (vlees, kaas etc). De warmteregeling is veel sneller en flexibeler. Als je een goede tweeklapper kent? Die van Camping-Gaz is ok, maar kost ook wat. Misschien zijn er alternatieven... Köbi van T.

0

Orde van de
discussies
Forum voor Campingkachels
StartBegin discussie