Radio

48 Discussies voor in Radio

Begin discussie
    Mr. Tech 1 maand geleden in Radio

Op zoek naar DAB-radio met opladen via USB-C

Ik ben op zoek naar een DAB-radio met krachtig genoeg geluid en die USB-C opladen heeft.

2

Anonymous 3 maanden geleden in Radio

Filter van horror

Hoe bouw je eigenlijk je filterfunctie? Met code van ChatGPT? Ik wilde gewoon de veredelde Chinese rommel vervangen die jullie me hebben voorgeschoteld onder het nobele label "Pilatus" (en die nu natuurlijk het niveau van schroothoop heeft bereikt). Ik ben waarschijnlijk niet de enige die in de maling is genomen: een andere koper verkoopt zijn apparaat nu als "defect", met precies hetzelfde probleem. Dus op naar je "filter": - Digitale radio - compact ontwerp - Ingebouwde luidsprekers die meer kunnen dan fluisteren - SPOTIFY-CONNECT!!! En het resultaat? Laat ik het zeggen in de stijl van een ellendig miauwende kat: - Filter ingesteld op Spotify Connect - Apparaat gekocht uit de lijst - GEEN Spotify Connect Gatse zit daar en kijkt in de buis... En nu? Nu kan ik serieus op AliExpress gaan bedelen om een Spotify Connect module...

2

eguedel 6 maanden geleden in Radio

DAB / internetradio

Is er een apparaat dat ik buiten kan gebruiken met de mogelijkheid om in de camper via een USB-kabel over 12 volt op te laden terwijl ik reis? Met aansluiting voor koptelefoon

0

Mr. Tech 7 maanden geleden in Radio

Op zoek naar DAB RADIO met fatsoenlijk geluid

Ik ben op zoek naar een Dab-radio, maar dan wel eentje met een goed, hard geluid zodat ik hem mee kan nemen naar het strand of naar het werk. Hij moet ook USB-C opladen. Kan iemand mij een model aanraden?

2

mkrapf 6 jaren geleden in Radio

DAB+ voor de auto met audio-overdracht via USB ?

Ik zoek een (handige) DAB+ radio voor in de auto die het audiosignaal via USB doorgeeft. Dus geen aansluiting, geen Bluetooth, geen FM-zender! Bestaat zoiets ĂĽberhaupt? Bedankt voor nuttige tips ;-)

6

RS1982 7 maanden geleden in Radio

Radio Gaga voor de badkamer? (-;

Welke van de DAB+/Internet radio's zijn speciaal ontworpen en gemaakt voor vochtige omgevingen (badkamers)? (Nee, geen bouwplaatsradio's!) Ze hoeven niet onderdompelbaar te zijn ;-) ze moeten alleen vochtbestendig zijn. (IP-beschermingsklasse?)

1

michbron 7 maanden geleden in Radio

DAB+ radio met interne batterij en USB-C aansluiting

Tegenwoordig moet een draagbaar product een interne batterij hebben die kan worden opgeladen met een universele USB-C Power Delivery oplader. Hoe vind je dit tussen alle DAB+ producten?

0

andreos 8 maanden geleden in Radio

Internetradio met LAN RJ45-aansluiting

Bestaat er een internetradio met LAN zodat wifi niet aan hoeft te staan? Merci

5

macwintux 8 maanden geleden in Radio

CD & Spotify aansluiten

Hallo Hoe kan ik een apparaat selecteren dat de functies "CD" EN "spotify connect" (plus dab+) heeft? Ik zie alleen de optie om apparaten te selecteren die ten minste een van de twee opties bevatten (dus een OF-selectie). Deze lijst resulteert echter in talloze apparaten die slechts EEN van de twee opties bevatten. Maar deze zouden niet moeten verschijnen.

0

claudiahos 8 maanden geleden in Radio

Productafmetingen van radio's

Is het mogelijk dat de breedtes en hoogtes van producten soms door elkaar worden gehaald?

0

tobiasg 9 maanden geleden in Radio

DAB+ op de snelweg 🛣️

Ik reis vaak lange afstanden en ben op zoek naar een DAB-adapter of een kleine radio met audio-uitgang of een autoradio die met één druk op de knop de volgende beschikbare zender selecteert. Net als FM, dat helaas wordt uitgeschakeld. Is dat mogelijk? Of wordt het nu altijd een kwestie van stoppen, starten met zoeken en zenders kiezen uit een menu dat soms meer, soms minder duidelijk is?

1

andreas.schneider.be 11 maanden geleden in Radio

Antennevormen DAB+ radio (telescopische antenne; werpantenne?)

Ik ben op zoek naar een DAB+ radio wekker met Bluetooth en een klein kleurenscherm. Ik wil het apparaat in een boekenkast plaatsen en heb daarom niet veel ruimte naar boven toe. Ik heb twee apparaten bekeken die aan de eisen voldoen. Beide hebben een telescopische antenne. Zijn er andere soorten antennes voor DAB+ wekkerradio's (bijv. werpantennes (kabel als antenne))?

1

aotsukiakari 1 jaar geleden in Radio

DAB+ radio met CD-speler

Ik ben op zoek naar een DAB+ radio die ook een cd-speler heeft. Heeft iemand van jullie een actuele aanbeveling hiervoor?

3

RS1982 1 jaar geleden in Radio

Radio wekker te bedienen via app?

Hoi ;-) Zijn er al (compacte) wekkerradio's die je via een app kunt "bedienen" (programmatijden, lampjes aan/uit etc...)? Zou al genoeg zijn als het DAB+ en WLAN (internetradio) heeft.

0

Anonymous 1 jaar geleden in Radio

Gebruiksaanwijzing voor P TEC Titlis

Heeft iemand een handleiding voor PTEC of P TEC Titlis? Het is niet gemakkelijk te vinden op het World Wide Web :-)

0

Alpenjodler 1 jaar geleden in Radio

Internetradio met Bluetooth-zender?

Bestaat er een internetradio met DAB+ en cd-speler met een ingebouwde Bluetooth-zender, zodat ik de muziek kan beluisteren via draadloze luidsprekers of een koptelefoon?

0

Har-d 1 jaar geleden in Radio

Radio voor Bluetooth-koptelefoon?

Ik ben op zoek naar een compacte DAB+/FM radio voor op kantoor, waar ik soms mijn Bluetooth hoofdtelefoon wil aansluiten om naar de radio te luisteren als het druk is.

0

p.markus 2 jaren geleden in Radio

CD, radio met USB, die album/titel/ .... op de USB weergeeft?

We zoeken een cd-radio met USB. Omdat we alles voor onze dochter op een USB-stick hebben staan, zoeken we een apparaat dat de informatie kan weergeven, bijv. titel, album, artiest, .... Bestaat er zo'n apparaat?

1

Basara 2 jaren geleden in Radio

YouTube Muziek

Is er een radio die een directe YT Music verbinding heeft? Ik doel hier op het Spotify voorbeeld. Veel dank voor uw hulp

3

Anonymous 3 jaren geleden in Radio

Best Seller Radio Ads

Hallo Gemeenschap, hoe kan ik de best verkopende radio onder de categorie weergeven? Momenteel wordt dit product weergegeven als de bestseller (=best verkochte product) op de eerste plaats: https://www.digitec.ch/de/s1/product/teufel-3sixty-fm-dab-internetradio-bluetooth-wlan-radio-13949839 maar is: Verkoopranglijst in productsoort Radio 24 van 1054 Verderop staat dan deze radio: https://www.digitec.ch/de/s1/product/pure-elan-one-fm-dab-bluetooth-radio-13913815 Verkoopranglijst in productsoort Radio 17 van 1054 🤔 Hetzelfde geldt voor jullie, of is er een manier om rang 1 te tonen?

3

akitanou 2 jaren geleden in Radio

DAB+ radio met tuimelschakelaar of schakelknop?

Kent iemand een DAB+ radio met een tuimelschakelaar of knop voor de aan/uit-stand? Op zoek naar een radio die automatisch begint te werken met de laatst gekozen zender als de stroom wordt ingeschakeld.

5

Anonymous 3 jaren geleden in Radio

noxonconnect.de wekenlang down

Mijn Noxon iRadio 300 werkt niet meer, de oorzaak is de algehele storing (hacken? verlaten?) van de website https://noxonconnect.de/ Ben ik gedoemd een nieuwe internetradio te kopen? Of werken de nieuwe Noxon radio's nog? Geen info op het net, behalve oude storingen. De Terratec website lijkt zijn Noxon dochteronderneming vergeten te zijn!

2

mutley2007 3 jaren geleden in Radio

"Superfilter" bevat geen "producthoogte/breedte/lengte", waarom niet?

Ik moet mijn huidige radio vervangen die een zeer beperkte ruimte inneemt. Het is moeilijk te zeggen welke van de radio's hier in diezelfde ruimte past. Deze informatie is toch wel beschikbaar?

0

Gigawatt4 3 jaren geleden in Radio

ah DAB...

Is er nu een DAB+ radio met laag vermogen? Ik heb geen elektriciteit in mijn alpenhut, dus vandaag heb ik een FM-radio. Hij is relatief groot, kan ook luidruchtig zijn en werkt op 2 babybatterijen (type C). De huidige batterijen zijn waarschijnlijk 5 jaar geleden geplaatst. En het loopt en.... Als ik kijk naar een DAB+ met een batterij, dan lopen ze 10 uur. Misschien soms 15 of 20. Maar wat moet ik ermee doen? Ik ga de radio niet elk weekend op en neer dragen om hem op te laden! Waar is mijn alternatief voor de goede oude FM-radio?

3

olivercarl 7 jaren geleden in Radio

Lichte wekker met DAB

Zou graag mijn lichte wekker (pseudo sunrise) vervangen door een apparaat dat DAB+ kan. Bestaat zoiets nog steeds niet?

5

KeelinLaelia 4 jaren geleden in Radio

Online naar FM-radio luisteren - Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Een van de beste manieren om geld te besparen op radioreclame is het gebruik van de gratis toepassingsstations die beschikbaar zijn voor gebruik op mobiele telefoons, PDA's en andere apparaten die naar gratis internetradio kunnen luisteren. Als je een publiek probeert te bereiken dat extreem geĂŻnteresseerd is in je station, kun je verwachten veel geld uit te geven aan reclame, want dit publiek is veel meer gericht op muziek dan op andere radiodemografie. Het is ook belangrijk om te begrijpen dat radioreclame over het algemeen niet zo goedkoop is als reclame in print of tv. Er zijn sommige vormen van FM waarvoor je een vergoeding moet betalen voordat je het kunt gebruiken, dus als je op een budget zit, kun je overwegen om je gewoon aan de basisprogramma's te houden in plaats van geld uit te geven aan reclame https://internetradiohoren.de waarvoor een maandelijkse betaling nodig is. Een manier om te beginnen met het luisteren naar lokale radio op je Android toestel is het zoeken naar een goed online radiostation waar je online naar kunt luisteren. De meeste mensen hebben wel gehoord van de grote drie radionetwerken waar dagelijks miljoenen luisteraars naar luisteren, maar er zijn ook veel kleinere internetradiostations die je kunt vinden. Het belangrijkste bij het kiezen van een radiotoepassing is te kijken naar de lijst met te vinden kanalen, want dat helpt je te bepalen naar welke programmering je wilt luisteren. Zoals hierboven vermeld, luisteren veel mensen naar lokale radio, dus zul je een app willen vinden die een verscheidenheid aan stations uit je omgeving biedt. Veel internetradiostations bieden een lijst met recente releases en podcasts waar je naar kunt luisteren, terwijl je bij veel van de populairste webstations via hun website naar hun live radio-uitzendingen kunt luisteren. Met de meeste van de nieuwere apps kun je door de huidige ether bladeren en zelfs bepaalde nummers bookmarken, zodat je ze terug kunt vinden. Zelfs als je gewoon op zoek bent naar wat eenvoudige achtergrondgeluiden tijdens je dagelijkse woon-werkverkeer, zijn er een aantal geweldige apps om uit te kiezen. Nu steeds meer mensen de geneugten van folkmuziek ontdekken, is de vraag naar meer online radio sterker dan ooit geworden.

1

Friiburger 4 jaren geleden in Radio

DAB-radio start na stroomuitval

Ik zoek een eenvoudige DAB-radio die na een stroomonderbreking opnieuw opstart. De radio zou via een lichtschakelaar worden aan- en uitgezet. Bedankt voor de tips :-)

0

salvis 4 jaren geleden in Radio

Op zoek naar een kleine keukenradio, net zo praktisch als de DAB-vrije FM-radio's vroeger.

Hallo Gemeenschap! Na wat voelt als 20 jaar trouwe dienst, laten de knoppen van mijn lieve keukenradio het helaas afweten. Selectiecriteria: - Vertragingsvrij inschakelen en veranderen van kanaal (dit geldt niet voor DAB(+), d.w.z. FM/FM). - minstens 3 (beter 5) programmeerbare zenderknoppen bovenop (waarschijnlijk FM/VHF) - minimale voetafdruk, idealiter ongeveer 14x7cm - Werking met standaard oplaadbare batterijen (C/Baby of hooguit AA) en optionele kabel zonder voedingseenheid - Batterijwerking met echte uitschakeling, dus geen batterijverslindende stand-by modus, en toch inschakelen zonder vertraging - Stroomloze batterijwissel zonder verlies van geprogrammeerde zenders - Kabelantenne heeft de voorkeur - idealiter volumeregeling met fysieke knop - voorkeurskleur wit (Ik ben me bewust van alle DAB+ voordelen en de aangekondigde FM instelling, maar de comfortverliezen van DAB(+) zijn onaanvaardbaar).

0

mail 4 jaren geleden in Radio

Internetradio met automatische (getimede) zenderwisseling?

Hoi! Ik zoek een internetradio die geprogrammeerd kan worden om automatisch van zender te wisselen. Voorbeeld: Er wordt muziek van zender 1 afgespeeld en de radio schakelt elk uur over naar zender 2. Reden: Ik wil graag het nieuws van een nieuwszender op het uur horen en daarna muziek van een andere zender zonder handmatig van zender te hoeven veranderen. Kent iemand zo'n apparaat?

0

Anonymous 5 jaren geleden in Radio

Kinderradio met cd-speler die mp3-cd's kan lezen

Hallo mensen Ik zoek een kinderradio / boombox met een cd-speler die ook zelfgebrande mp3-cd's kan afspelen. Velen zeggen dat ze CD-R/W kunnen lezen, maar kunnen dan geen MP3 aan :-( Kent/heeft iemand zo'n kinderradio/boomboxer? Qua model stel ik me iets in deze trant voor: https://www.galaxus.ch/de/s1/product/soundmaster-scd5410-rot-cd-tape-deck-radio-7745107 (en het model in kwestie valt in de categorie CD RW zonder MP3). Thx.

1

30 van 48 discussies

Orde van de
discussies
Naar boven
Forum voor Radio
StartBegin discussie