AeroPress Go vs Standaard AeroPress => De koffie is bij mij veel beter met de Go-versie! Bij jou ook?
Als alle variabelen gelijk zijn, krijg ik de betere koffie uit de Go. Hij heeft een kleinere capaciteit, maar is verder absoluut identiek (behalve de filterzeef, die ronde gaten heeft in plaats van een rooster). Kan iemand dit bevestigen? Dit kan toch niet alleen veroorzaakt worden door het nieuwere filter? Ik ben niet echt zo kieskeurig en in zulke discussies wordt het me meestal relatief snel te esoterisch (en ja, esoterischer dan deze discussie kan het niet worden :D). Maar het verschil is voor mij echt als dag en nacht. Ik maak beide Aeropresses op dezelfde manier schoon en gebruik dezelfde koffie. Je proeft alle variaties en aroma's van de Go. De koffie heeft een lekkere fruitige smaak. Uit de gewone Aeropress smaakt de koffie in principe naar standaard volautomatische koffie. Ik had de Go eerst en was verrast hoe goed de koffie was. Toen nam ik hem op een gegeven moment mee, vergat hem en kreeg de standaard versie, en vanaf dat moment was er niets slims meer aan. Nu, bij een directe vergelijking, merk ik dat het misschien aan het origineel lag.
0